Honda mt5 problem.

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
Evool
Elmoped

Honda mt5 problem.

Inlägg av Evool »

Hej, bytte till mig en mt5 om dagen. Den är trimmad men vet inte vad det är för märken på det som sitter på. Iallafall, när du lagt i ettan så blöddrar den när du åker iväg, så du kan inte ens växla till tvåan för att han varvar alldeles för lågt, drar du helgas dör den nästan. Men ifall du står med helgas på friläge ett bra tag så kommer han upp i varv och då kan du åka iväg och växla osåvidare. Men då måste du ha fyllgas hela tiden annars kommer han ner i samma låga varv och man får börja om med friläge och stå i varva som en idiot. Någon som vet vad det kan va för fel? [/b]
Användarens profilbild
TheAndersson
Kinaraket

Inlägg av TheAndersson »

*för stort munstycke i förgasaren
*smutsigt luftfilter
*läcker in växellådsolja i motorn
*dålig tändning

Där är några av anledningarna det kan bero på, börja med att kolla gnista, är den bra? Rengör luftfilter och förgasare.

Finns säkert andra synpunkter på detta, men så hade jag gjort

Låter som ett liknande problem jag haft, då var det en kabel i cdin som glappade
Körkortet draget, ingen mer lek för mig på ett tag..

Audi A3 1.8T
Audi A3 1.8T (Krockad och skrotad)
Saab 9-3 2.0t (Skrotad)
Rieju Drac (Såld)
Honda MT5 (Såld)
Pgo Pmx
Speedfight 2
Puch Korado
Evool
Elmoped

Inlägg av Evool »

Har kollat tändstiftet, det va kolsvart. Förgasaren var det inge smuts i. Luftfiltret var rent. Ka kolla boxen.
honachs
Elmoped

Inlägg av honachs »

testa skruva på den såkallande luftskruven varva och skruva samtidigt va har du för prylar på den trim osv? låter btw som att du dränker förgasaren kollat så flottören inte fastnat?
Skriv svar