Det är så att jag har chansen att få en Rieju Drac -01 med trasiga kolvringar, och har nyss köpt en Rieju Drac RR SE-01 så det hade ju varit bra att ha en reservmoped

Det är bara det att jag tar klass 2 kort och inte eu då jag ska sikta in mig på en 125cc

Det är bara det att ursprungligen så är ju en Rieju drac 01 en 30moppe och inte en Eu-moped, så hade tänkt att åka och registrera om/tillbaka den till klass 2

En annan sak som jag funderar över är ifall att jag kan skippa ägarbyte och direkt åka och regga om den till klass 2, på så sätt slipper jag ägarbytet då det inte behövs för en klass 2 moped. Dessutom saknas regplåten på den som jag får gratis.
Eller ska jag bara ta den, försöka att göra en fuling med något försäkringsbolag och försäkra den som en klass 2 moped? Om jag då blir stannad och de kollar ramnummret så får de fram att det är en klass 2 moped?? Vet inte riktigt hur jag ska förklara detta då det inte är ett fall där de flesta menar att regga om en moped gjort efter -03 till klass 2.
Det är att den ursprungligen är en 30 moped men har blivit reggad som klass 1