Tja! Har lite frågor om delarna jag ska köpa,
1. Vilka kopplingsfjädrar ska jag köpa för att moppen ska dra iväg på ett lite lägre varvtal än orginal? Setup: Både orginal, och med dragen vbricka
2. Vilka variatorvikter är lämpligast? Setup: Både orginal och med dragen vbrcika.
3. Har jag 5mm elr 6mm munstyckestorlek?
Dragit vbrickan nu o tycker att skiten har fått sämsta axxet så tror jag ska ha lättare vikter, men jag har gurtner 12mm tror jag och skulle du kunna länka fjädrar som borde passa? Helst ett kit.
sök på ts, jätte lätt å hitta... viva har ju minarelli motor, dem flesta delar passar, viva har tre backs kopling alltså sitter det 3 fjädrar i kopplingen. http://twostroke.se/group.asp?group=524
vsg, välj nu vilka du vill ha.
PGO T.REX
stage6 pro replica, 19mm förgasare, avstrypt luftburk, malossi multivar, 6,5g dr pulley vikter, malossi fly(gula fjädrar), gul tryckfjäder. ostrypt cdi, doppler membran. stage6 racing 70cc.
OBS: moppe tiden slut nu, moppen såld och bil införskaffats ist
Det går ju att shimsa variatorn så mopeden får bättre axx men då tappar man toppfart med, konstigt att ingen här inne tipsar om det nån gång men dom flesta vill ju ha hög toppfart verkar det ju som.
MacGyver84 skrev:Det går ju att shimsa variatorn så mopeden får bättre axx men då tappar man toppfart med, konstigt att ingen här inne tipsar om det nån gång men dom flesta vill ju ha hög toppfart verkar det ju som.
MacGyver84
Jag vill INTE ha högre toppfart !
...men bättre acc från botten önskas.
MacGyver84 skrev:Det går ju att shimsa variatorn så mopeden får bättre axx men då tappar man toppfart med, konstigt att ingen här inne tipsar om det nån gång men dom flesta vill ju ha hög toppfart verkar det ju som.
MacGyver84
...men bättre acc från botten önskas.
Peugeot SpeedFight-2 ( 2006 )
JAG VET att du inte vill ha högre toppfart men om din moped tex gör 60 nu kommer farten att minska om du shimsar för att få bättre ork i början sen måste man shimsa in så remmen går rakt med. Och det finns en kopplingsklocka som ska ge bättre axx i början som man kan köpa vet inte om den finns till din moped dock.
...men bättre acc/ork från botten önskas.
OK, du vill inte ha högre toppfart men om din moped tex gör 60 nu kommer farten att minska om du shimsar för att få bättre ork i början sen måste man shimsa in så remmen går rakt med.
Och det finns en kopplingsklocka som ska ge bättre axx i början som man kan köpa vet inte om den finns till din moped dock.