Vivacity går dåligt när den är varm

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
vivajonte
Elmoped

Vivacity går dåligt när den är varm

Inlägg av vivajonte »

Hej!
Jag svetsade nyligen igen blindröret på min vivacity och körde med original munstycke i ca en vecka och den gick jätte bra med hyfsat axx. Men sen började den gå dåligt och blev orkeslös så jag beställde nya munstycken då den verkade få lite för lite bensin. Medan jag väntade på munstyckena satte jag på original röret och den gick som den gjorde innan jag satte på det ostrypta röret. Jag fick munstycken och satte på ett 55 munstycke (52 original) och tändstiftet va oboy brunt. Moppen gick bra när jag testade lite snabbt men när den blev varm började de gå som innan segt axx och inget drag den går fortfarande lika fort som innan. Moppen går alltså riktigt bra när den är kall men så fort den blir varm går den dåligt igen. Kan de va att den fortfarande för för lite bensin då den kanske går på automat chocken när den är kall?
runners
King of the street

Inlägg av runners »

Låter som att problemet är att motorn får för lite bensin när den går slött i accelererationen när den blir varm. Något åt det hållet verkar problemet vara.
Kymco super 9 AC

70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter

Ingen racer men lagom effekt för stadens gator.
vivajonte
Elmoped

Inlägg av vivajonte »

runners skrev:Låter som att problemet är att motorn får för lite bensin när den går slött i accelererationen när den blir varm. Något åt det hållet verkar problemet vara.

Tack för svar :)

Jag får helt enkelt testa byta till större munstycke o se om det hjälper.
Användarens profilbild
Rotmosmannen
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Rotmosmannen »

Låter väll mer som att den får för mycket bensin.
Men kolla...ja la en post!
Skriv svar