Moppe gå segt

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
Yamaha99
Elmoped

Moppe gå segt

Inlägg av Yamaha99 »

Min Yamaha Dt50 från 06 accar segt
Den har bra top fart 70. Men accen är patetiskt. Blir omdragen av gamla veteranare. Och det E lite pinsamt. Har ett 12 tänders framdrev som mina polare har och deras accar och har bra top fart. Hjälp! Vet inte hur många tänder bakdrevet har. Vilka drev skall jag ha?
Och inga rör eller cylindrar
Hjälp snälla!
Beya
Svårstartad skrothög

Inlägg av Beya »

Köp ett effektrör, enda lösnigen.

Glöm inte att köpa munstycken också.
Användarens profilbild
MacGyver84
Farsans gamla zündapp

Inlägg av MacGyver84 »

Du kan prova borra upp pluggen nån mm var nu den sitter i röret och gå upp några storlekar i munstycke då axxar den kanske lite bättre med.
Användarens profilbild
TheFlyingFin
Kinaraket

Inlägg av TheFlyingFin »

Beya skrev:Köp ett effektrör, enda lösnigen.

Glöm inte att köpa munstycken också.
Ett effektrör är absolut inte enda lösningen. Finns jäkla många effektrörsmoppar som blir omdragna av originalrörs moppar. DT har dessutom ett utomordentligt bra rör.

Urpluggat får du en DT att göra ganska precis 85, och min kompis som hade 13/56 på urpluggad DT vann mig nästan med effektrör, men jag hade strypt CDI.
Bild

Jag är inte rasist, jag är pianist! Jag trycker ner båda vita och svarta!
euroman
Farsans gamla zündapp

Re: Moppe gå segt

Inlägg av euroman »

Yamaha99 skrev:Min Yamaha Dt50 från 06 accar segt
Den har bra top fart 70. Men accen är patetiskt. Blir omdragen av gamla veteranare. Och det E lite pinsamt. Har ett 12 tänders framdrev som mina polare har och deras accar och har bra top fart. Hjälp! Vet inte hur många tänder bakdrevet har. Vilka drev skall jag ha?
Och inga rör eller cylindrar
Hjälp snälla!
Säker på att du fått bort alla strypningar/pluggar? för annars går dem verkligen inte bra! Sedan får man bestycka om förgasaren efter detta annars går den heller inte bra.

Sen finns det allt veteran mopeder som går helt sjukt! beror helt på hur duktig man är på att skruva och fila. 70 är inte direkt en svår toppfart och nå med en moped. Så tycker inte det låter pinsamt :)
Zundapp ks50 70cc athena "agge steg2+ port" mikuni 20mm racerör, race stake, Nerplockad för mer portning samt renovering av ram och motor!
pegman
Svårstartad skrothög

Inlägg av pegman »

Kolla REEEXXYYY
Skriv svar