Bensinförbrukning Derbi

Allt övrigt snack om mopeder som inte faller in de övre kategorierna. Tips, lack mm
sHAWN
Elmoped

Bensinförbrukning Derbi

Inlägg av sHAWN »

tjo, har en fråga. Hur mycket drar en Derbi Senda 06 original i milen? och en Derbi Senda 06 original fast med sportluftfilter så alltså hur stor blir skillnaden mellan luftbox - sportfilter
jojjoalex99
Elmoped

Inlägg av jojjoalex99 »

Jag har en Derbi Senda 06 utan strypning i luftboxen den drar ca 0,4 milen. (helt original annars)
Användarens profilbild
lucman
Svårstartad skrothög

Inlägg av lucman »

om man byter till sportluft går man upp kanske 5-10 i strl, och ifall original munstycke är ca 60 så blir det ca 1/6 ökning. då drar den ca 0.46 L per mil. (om man ens kan räkna så :lol: )

skulla iaf gissa på en så liten ökning att du knappt märker av den, spelar nog större roll hur du kör :)
Användarens profilbild
fruktigkaka
Svårstartad skrothög

Inlägg av fruktigkaka »

enligt mig blir det ingen skillnad med sportluft , det blir mindre motstånd när du har sportluft och du måste munstycket vara större för att det är mindre sugkraft som suger upp soppa igenom munstycket ,
speedfight 2 ac
Setup :
airsal 70cc sport
Urpluggat orginalrör
16,5mm mikuni moddat på orginal insug
sportluftfilter (+10 hk)
biltema bakdäck
sf 1 framkåpa ( +15 kmh för mindre luftmotstånd )
Användarens profilbild
Rexxy
King of the street

Inlägg av Rexxy »

Som sagt, jag tror inte heller det blir någon skillnad. Motorn vill ju fortfarande ha samma mängd bensin och luft i motorn oavsett om man kör original luftburk eller sportluft.
sHAWN
Elmoped

Inlägg av sHAWN »

Rexxy skrev:Som sagt, jag tror inte heller det blir någon skillnad. Motorn vill ju fortfarande ha samma mängd bensin och luft i motorn oavsett om man kör original luftburk eller sportluft.
Ok tack för hjälpen grabbar
Skriv svar