Kan någon hjälpa mig att förstå varför min Derbi går så långsamt?
Gar 70cc,13-53drev, gianelli 2t, 98 munstycke.
Den toppar 80. Tycker den går kite långsamt för att ha sån setup.
Det jag kan tänka är typ för lätta drev då den varva ganska snabbt, stryp cdi att effekten kommer efter 10krpm och att den inte går då. För liten förgasare. Igensotat rör. Dåliga däck. Dåliga lager. Men inget av dem där tycker jag ska göra så att den går så sakta. Cdi eller drev känns det som att det borde vara.
Någon son har en ide?
Vet inte mycket om crossmoppar!
Men för liten förgasare och igensotat rör kan sänkta effekten ganska mycket!
Vad har du för förgasare nu?
Sök runt lite och kolla om du har en strypt cdi!
Prova dreva om å se hur den går
HasselTrassel skrev:Vet inte mycket om crossmoppar!
Men för liten förgasare och igensotat rör kan sänkta effekten ganska mycket!
Vad har du för förgasare nu?
Sök runt lite och kolla om du har en strypt cdi!
Prova dreva om å se hur den går
Har strypt cdi. Orginal förgasare tror det är 12. Har debatt den från 12-64 till 13-53
Om du ska trimma din moped så kommer du också märka om CDI’n är strypt eller inte och är den det så kommer du tyvärr vara tvungen att byta ut den mot en ostrypt för att mopeden ska gå bra och kunna varva obegränsat, sen så ska man ju endå inte varva allt för mycket för det för det är ju som dem flesta vet, inte det bästa för motorn.
rieju99 skrev:En ostrypt cdi och en 19mm skulle jag ha köpt om jag var du, airsal 70 racing är väl en rätts högvarvrig cylinder från vad jag har sett från den.
Läste kite om den och den klassas som mildrar cylinder. Tänkte skaffa 21-28mm. Hur mycket mer efekt får man av 28 än 21
Det ger väl lite mer med 28, med du tappar mycket gasrespons.
Ju större förgasare desto sämre gasrespons
Tagen ur twostroke:
En sportsetup till crossmoped rekomenderar jag minst 19mm men helst en 21mm ända upp till 24mm funkar bra. Att tänka på är att den drar rätt saftigt med bensin när du har upp mot 24mm förgasare så den skulle jag nog börja använda när det är midrace cylinder. Och till midrace klassen 21mm ända till 28mm beronde på hur kraftig cylinder du väljer.
Rotmosmannen skrev:Men vet någon när effekten kommer i arisal 70cc racing?
Sen någon som har en aning om vad den kommer toppa med större förgasare ich Ostrypt cdi?
Det bror väl på vilket effektrör du har, tex På mitt rör kommer effekten typ 8500rpm
Rotmosmannen skrev:Men vet någon när effekten kommer i arisal 70cc racing?
Sen någon som har en aning om vad den kommer toppa med större förgasare ich Ostrypt cdi?
Det bror väl på vilket effektrör du har, tex På mitt rör kommer effekten typ 8500rpm
Njaa har för mig att cylindern också är anpassad för ett speciellt varvtal.
Någon som vet?