Peugeot vivacity tips

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
Jockeboi123
Elmoped

Peugeot vivacity tips

Inlägg av Jockeboi123 »

Hejsan Jag hat precis köpt en peugeot vivacity 30 moppe men är lite besviken över en sak då det inte finns nån bensin mätare utan bara en lampa (lägger upp en bild snart) men jag vet att man kan köpa andra mätare men kommer det funka? Funderar även på att sätta nuderbar med koso mätare som har bensin mätare men vill gärna veta ifall det skulle funka? Fråga nr.2 kan jag ha nå andra fälgar på den utan att behöva modda? Och hur tar jag bort V brickan? Tack på förhand
vivacity
7,G vikter
V,bricka borta
ur pluggat ogrinal rör
Användarens profilbild
TheDewTuning
Svårstartad skrothög

Inlägg av TheDewTuning »

Läs här angående v ringen http://www.twostrokerider.se/ta-bort-variator-ringen-/ kan ju inte garantera att guiden är gjord på en vivacity men principen brukar vara den samma. :D
Yamaha Aerox!
Jockeboi123
Elmoped

Inlägg av Jockeboi123 »

Okej men hur tar jag bort bög läppen?(bakstänkan)?
vivacity
7,G vikter
V,bricka borta
ur pluggat ogrinal rör
Användarens profilbild
Rlias
Elmoped

Inlägg av Rlias »

''Trimm för life''
Vet inte hur han tar bort V-ringen :P
Bara och skruva av läppen ju :D Eller vad menar du?
Vart också lite små sne på att min Derbi inte hade något bra mätare men nu kan jag säga att den har funkat för mig (har samma princip som dig, bara en lysande lampa) så jag skulle inte lägga pengar på en ny :) Men om du skall ha en ny så tror jag att du måste ha några nya sensorer men vet inte riktigt.. :shock:
Användarens profilbild
HasselTrassel
Elmoped

Inlägg av HasselTrassel »

Äsch, dra nudebar och kör utan mätare. Kolla bara i tanken så ser du ju ungefär hur mycket bensin du har.
Du kan ju börja med att lacka om fälgarna och se om du nöjder dig med det, annars kanske det finns någon annan peugeot som du kan byta fälgar med.
Grundare av "Uppsalas Moppepojkar"
https://www.youtube.com/channel/UCljZvc ... 4tBSgeVOAg

Om du aldrig ramlar, kör du inte hårt nog ;)
Skriv svar