Skurit?

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
Karlan_
Elmoped

Skurit?

Inlägg av Karlan_ »

Tjenare! Nu när jag var på väg hem efter skolan så stannade moppen bara. Den bara dog helt enkelt. Först så när jag försökte starta den så gick det inte men efter ca 20sec så starta han och då var den lite trög i början, på vägen hem så märker jag att den liksom "hackar" ibland. Kan den ha skurit? Eller vad skulle det annars kunna vara? Det startar väldigt lätt och känner ingen skillnad på kicken. Cylindern har precis blivit inkörd... Sen så orkar den inte lika mycket som innan. Väldigt tacksam för svar från någon kunnig!
Karlan_
Elmoped

Inlägg av Karlan_ »

Kan också säga att jag körde på den förra cylindern o kolven( minarelli original) som var skuren. Den startade också jätte lätt. Men den högg inte på samma sätt. Kan det vara så enkelt att jag har kört på dålig soppa bara? Eller är den fel inställd? Jag kör bara med ett uppluggat Giannelli 2t rör och bara ställt in förgasaren efter det. Jag kör också med 98oktan me 3% helsyntetisk 2t olja från Mobil. Original luftburk.
Användarens profilbild
TheAndersson
Kinaraket

Inlägg av TheAndersson »

Hade samma symptom en gång, det var tändstiftet för mig. Enda skillnaden var att jag fick stå i 20-30 min innan den hoppa igång
Körkortet draget, ingen mer lek för mig på ett tag..

Audi A3 1.8T
Audi A3 1.8T (Krockad och skrotad)
Saab 9-3 2.0t (Skrotad)
Rieju Drac (Såld)
Honda MT5 (Såld)
Pgo Pmx
Speedfight 2
Puch Korado
Användarens profilbild
Knatten123
Svårstartad skrothög

Inlägg av Knatten123 »

Öppna upp och kolla hur det ser ut i cylindern. Det är det ända sättet att veta säkert. :)
Karlan_
Elmoped

Inlägg av Karlan_ »

Öppnade o kolla o allt såg fint ut. Visade sig att brorsan hade haft vatten i dunken tidigare... I min bensin dunk!! : :evil:
Skriv svar