Har en 2-takts kinamoppe som jag försäker få liv i efter vintern.
Den startar och verkar pigg i några minuter.....sen dör den av sig själv. Den har automatchoke. Känns som att den den har fyllt sin funktion och lägger ner arbetet så dör moppen också. Får den för lite bensin då alltså? Nålen går ner o täpper till? Den har funkat förut. Och jag har plockat isär hela förgasaren o rengjort.
Ska jag köpa ny automatchoke? Tacksam för alla tips.
Testa med att koppla ur automatchoken! Min har krånglat en hel del så jag kopplade ut den å nu dör den inte som den gjorde förr! Om du verkligen vill ha en choke så finns det manuella chokar att köpa, iaf till dellorto förgasare.
Jag litar inte riktigt på automat grejer, tycker allt ska va manuellt för de krånglar mindre!
Har nu testat med att koppla ur(med elkontakten) automatchoken samt satte dit nytt tändstift.
Nu går den på tomgång utan att självdö. Men så fort jag försöker dra på gas så börjar den dö.
Tog ur stiftet o kollade nu, det har inte blivit svart(av den 10 min perioden)
Man ser att det rinner ner bensin från bensinfiltret.
Körde hela förra sommaren utan problem med det munstycket som sitter i nu.
Jag vet inte om jag har rätt tändstift heller. Det går ju inte o hitta nån info om denna satans moppe:
Om den gick bra innan så kan du ha kvar allt i förgasaren som det var då/är nu!
Kan va nålen som sitter på flottören som inte glider bra i sitt hål. Slipa lite på den med fint våtslipspapper, olja in lite och sätt tillbaka den! Tänkte att den kanske över flödar elr nå..
Tyvärr så har jag ingen aning vilket stift du ska ha men om den gick bra med det så behåll det, eller köp ett nytt av samma sort!