Tjena har en drac med Techigas E-nox samt malossi sportluft. Jag har dragit pluggen och mitt axx är extremt så in i helv*te men nu till problemet. Jag kan varva ut alla 1-4 utan problem men när jag kommer in på effektkurvan på 4:an och ska växla till 5:an så är det nästan som att den böar och sen så blir det skit slö och nästan omöjligt att varva ur. Knappt i en brant backe. har lyckats maxa den fullt några gånger men det är när jag verkligen kör fullgas växling :S Kan det va för tung dreving? har 13/56 vad jag vet. Eller kan den få för mycket bensin? för den tappar all kraft när ja växlar upp då...
Enligt mig går den perfekt förutom på 5:an o 6:an. Inget blödder eller böande utan den varvar perfekt. Den har skit bra tomgång. Funkar alldeles utmärkt förutom när man går upp till dom växlarna :S
MacGyver84 skrev:Prova större munstycke verkar ju som att han kanske inte får den bensin han ska ha då han tappar orken på 5 och 6ans växel.
joo har tänkt så också MEN har 85 nu och när jag sätter i 88 så blöddrar den skit mycket och har ingen tomgång så då får den för mycket. 82 så får den för lite. Köpte munstyckesats på twostroke. Kan jag kanske behöva köpa 86 eller 87? eller kan det vara något annat?
MacGyver84 skrev:Prova större munstycke verkar ju som att han kanske inte får den bensin han ska ha då han tappar orken på 5 och 6ans växel.
joo har tänkt så också MEN har 85 nu och när jag sätter i 88 så blöddrar den skit mycket och har ingen tomgång så då får den för mycket. 82 så får den för lite. Köpte munstyckesats på twostroke. Kan jag kanske behöva köpa 86 eller 87? eller kan det vara något annat?
Det finns väl bara 3 steg åt gången på munstyckena alltså 85 88 91? vilket läge står luftskruven på?.
MacGyver84 skrev:Prova större munstycke verkar ju som att han kanske inte får den bensin han ska ha då han tappar orken på 5 och 6ans växel.
joo har tänkt så också MEN har 85 nu och när jag sätter i 88 så blöddrar den skit mycket och har ingen tomgång så då får den för mycket. 82 så får den för lite. Köpte munstyckesats på twostroke. Kan jag kanske behöva köpa 86 eller 87? eller kan det vara något annat?
Det finns väl bara 3 steg åt gången på munstyckena alltså 85 88 91? vilket läge står luftskruven på?.
Ingen aning hur munstyckts storlekarna är upplagda Men har prövat på 88 och de va för mycket. Ha trötteln längst upp tror jag O.o men det är ju mellanregistret och inte fullgas, Luftskruven är 1/5 varv ut
Det verkas som att den får för mycket bensin. Men bara på 5:an och 6:an. Går jag ner i munstycke så blir det för lite. Så det borde väl gå att pilla på luftskruven och dra ett halft varv eller något? För när den är kall kan jag gasa ur 5:an och 6:an enkelt men så fort den blir varm böar den ner typ till lägre varv så tar det år för den att komma upp i varv. Och ibland så dör den precis som att den dränker sig. Det rycker så in i helv*te och skit svår startad samt hög tomgång och då får man sitta på choken för att ha igång den och "gasa ur den" typ så att allt blir rätt i förgasaren hahaha