Tjenare, är rätt kass inom mopeder så tänkte höra med er om en sak jag funderar på! Jag äger en DT50R -08 och kommer inte över 45 km\h, kör jag på 6:an o full gas så vill jäkeln inte gå över 45 km/h, är det pluggen som orsakar detta eller är det nån sorts spärr?
2 saker du kan göra själv Plugga ur röret å borra cdin borra med en 3.5mm borr på O et om du har en MORIC cdi dock borrar du fel lär du köpa ny å en ny är inte billig ! men pluggen gör väldans skillnad
TheFapR skrev:Tjenare, är rätt kass inom mopeder så tänkte höra med er om en sak jag funderar på! Jag äger en DT50R -08 och kommer inte över 45 km\h, kör jag på 6:an o full gas så vill jäkeln inte gå över 45 km/h, är det pluggen som orsakar detta eller är det nån sorts spärr?
Kan även tillägga att den är Original
Det är en 45 moppe då går dem inte mycket bättre än 45 original. Du får trimma om du skall köra fortare!
Zundapp ks50 70cc athena "agge steg2+ port" mikuni 20mm racerör, race stake, Nerplockad för mer portning samt renovering av ram och motor!
Jag har en likadan moped. Nu är min moped i och för sig drevad och den gör 65, 70 om jag kör på en lång plan väg utan motvind. Men har för mig att med orginaldrev gjorde den likväl över 45.
Revilz skrev:52km/h är gränsen... Fila/borra pluggen lite och sedan byter du munstycke om det behövs.
Hört folk som säger att 52 am och 30ish för 30 moppe.
Men när man gör provet på Trafikverket står det att det är 25 för 30 moppe och 45 för vanlig. Tror jag litar mer på Trafikverket än dig
Revilz skrev:52km/h är gränsen... Fila/borra pluggen lite och sedan byter du munstycke om det behövs.
Men när man gör provet på Trafikverket står det att det är 25 för 30 moppe och 45 för vanlig. Tror jag litar mer på Trafikverket än dig
Han menar att max farten inte får vara mer än 52km/tim på en eu 45 moped.
Han menar att max farten inte får vara mer än 52km/tim på en eu 45 moped.
Precis. Nu är det väll så också att de äldre veteran mopederna får gå 30 km/h medans de "nyare" klass 2 mopederna får gå 25 km/h original.