Har bytt till en trim kona och kollat att kröken är fri från pluggar.
Satt på ett 70cc cylinder kit från Motoforce.
Tagit bort skorstenen från luftburken som den får luft.
Bytt till en ny tändspole Motoforce.
Bytt tändstift.
Bytt cdi box till Motoforce utan varvtals begränsning.
Hade problem med cdi-n när jag fick den, jag satte på den när jag körde med original cylindern men då gick den knappt att starta och gick inte att få över tomgångs varv, Skickade tillbaka cdi-n och fick en ny som var konstig den också, men beslutade att behålla den tills jag bytt ut alla delar för att prova med att bestycka om moppen från början.
Har kollat att tänd plattan ser original ut och inte är justerbar.
Förgasaren är en mikuni med ovalt hål som motsvarar ca 17 mm.(munstycke 60)
Moppen gjorde ca 50 km/t original.
Jag har provat med olika huvud munstycken ( 75 77,5 80 82,5 85 88 90 95 98 100)samt höjt och sänkt trottel nålen. Har lagt ner många timmar på att försöka bestycka förgasaren men får den inte att gå hjälpligt en gång.
KAN DET VARA SÅ ATT JAG HAR FEL CDI?
På twostroke sa dom att det skall vara den till min moped. Dom ser exakt lika ut och det kan väll inte finnas så många olika cdi-er?
Jag höll på till och från förra sommaren tills jag gav upp, men nu fan måste skiten igång.....
Vill gärna ha råd om hur jag skall gå vidare för jag fattar inte nåt längre.
Med vänlig hälsning Tobbe
