Derbi Senda x-race 09

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
kassaskåpet
Elmoped

Derbi Senda x-race 09

Inlägg av kassaskåpet »

Hej. jag har nyss köpt en Derbi Senda x-race årsmodel 2009.

Den startar ej och jag har kollat vacum kranen och rengjort förgasaren, jag har även kollat gnistan. Jag har ingen aning om vad det kan vara för fel för det ser inte ut som om att det kommer någon soppa in i motorn eller så är det för lite luft?

Jag har slut på ideer och skulle uppskatta om någon kunde hjälpa. :)
Användarens profilbild
Revilz
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Revilz »

Startar den på stargas? Du kan kolla membranet och se till så det inte är nå knas där.
GasGas SM 125 -05
Ktm SX 125 -12
Aprilia RS 125 -00

Yamaha Wr125x -10
GasGas EC 125 -13
Derbi Senda Xtreme -12
Beta RR Supermotard -05
kassaskåpet
Elmoped

Inlägg av kassaskåpet »

Revilz skrev:Startar den på stargas? Du kan kolla membranet och se till så det inte är nå knas där.
Den startar med tvångs matning(häller lite bensin där tändstiftet siter).

Börjar tro att det är membranet nu när du säger det.

Tack :)
cod3mwf
Svårstartad skrothög

Inlägg av cod3mwf »

Kolla så att membranet inte öppnar för mycket det orsakar att det blir ett helvete å starta, Kommer bensin ner till koppen ?
kassaskåpet
Elmoped

Inlägg av kassaskåpet »

cod3mwf skrev:Kolla så att membranet inte öppnar för mycket det orsakar att det blir ett helvete å starta, Kommer bensin ner till koppen ?
Jag är inte säker men jag tror att de gör det eftersom att förgasaren är helt tvättad och utblåst med tryckluft, och det kommer bensin till förgasaren. :)

Tack
cod3mwf
Svårstartad skrothög

Inlägg av cod3mwf »

De du kan testa är att hålla halva handen för insuget när du kickar även choke ! hoppar den igång så är det garanterat membranet !. Annars kan det ju vara kompet som är lite taskigt så den suger inte i sig bensin eller är det bra komp
?
kassaskåpet
Elmoped

Inlägg av kassaskåpet »

cod3mwf skrev:De du kan testa är att hålla halva handen för insuget när du kickar även choke ! hoppar den igång så är det garanterat membranet !. Annars kan det ju vara kompet som är lite taskigt så den suger inte i sig bensin eller är det bra komp
?
Det borde det väll vara :P Allt orginal hehe.
Skriv svar