Frågor angående Yamaha DT50R 1998

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
Användarens profilbild
AgravaineSW
Elmoped

Frågor angående Yamaha DT50R 1998

Inlägg av AgravaineSW »

Tjena!

Skulle behöva en sidokåpa till min Yamaha DT50R 1998. Så undrar om någon vet vart jag kan köpa en. Jag har själv letat mycket men inte hittat någonting. :(

Sen undrar jag om detta är den separata oljetanken (bredvid batteriet).
Bild: http://imgur.com/a/oUwvr#0

Om det är det, vad för olja kan jag i den? (Något från biltema). [/quote][/b]
Skurt123
Elmoped

Inlägg av Skurt123 »

Ja det är oljetanken och sidokåpan får du väll leta efter på blocket.
Tuff pojke
Användarens profilbild
AgravaineSW
Elmoped

Inlägg av AgravaineSW »

Skurt123 skrev:Ja det är oljetanken och sidokåpan får du väll leta efter på blocket.
När man har separat oljetank kan man även blanda i 3% 2-takts olja med bensinen? Eller måste man fylla oljan i separata oljetanken?
Användarens profilbild
JensCarlvik
Elmoped

Inlägg av JensCarlvik »

Hejsan.

Reservdelar till mopeden är ett gissel ibland. Tråkigt att inte Yamaha säljer delar till mopeden på deras hemsida...

Separat oljetank: Där fyller då på med två-takts olja. Ibland fungerar inte blandningen mellan oljan och bensinen och då brukar man blanda olja direkt i bensintanken. Min oljeblandning fungerar inte så jag blandar 2% olja i bensintanken.
Användarens profilbild
AgravaineSW
Elmoped

Inlägg av AgravaineSW »

JensCarlvik skrev:Hejsan.

Reservdelar till mopeden är ett gissel ibland. Tråkigt att inte Yamaha säljer delar till mopeden på deras hemsida...

Separat oljetank: Där fyller då på med två-takts olja. Ibland fungerar inte blandningen mellan oljan och bensinen och då brukar man blanda olja direkt i bensintanken. Min oljeblandning fungerar inte så jag blandar 2% olja i bensintanken.
Hur märker man om blandningen inte fungerar?
Oskare97
Elmoped

Inlägg av Oskare97 »

AgravaineSW skrev:

Det är nog bara o plocka isär och titta?
Jag kör 2% i tanken för o vara säker fast min funkar, ifall den lägger av som sagt då kolven troligtvis kommer nypa/skära.
sönderplockad skrotmoppe 04
Användarens profilbild
JensCarlvik
Elmoped

Inlägg av JensCarlvik »

AgravaineSW skrev:

Motorn går väldigt dåligt samt att oljenivån inte sjunker.
Användarens profilbild
AgravaineSW
Elmoped

Inlägg av AgravaineSW »

Tror nog jag kör med olja i bensintaken istället då.

Finns det någon bra 2-takts olja på Biltema? Jag vet inte direkt vad jag ska leta efter.
Användarens profilbild
JensCarlvik
Elmoped

Inlägg av JensCarlvik »

AgravaineSW skrev:Tror nog jag kör med olja i bensintaken istället då.

Finns det någon bra 2-takts olja på Biltema? Jag vet inte direkt vad jag ska leta efter.
Ta det säkra före det osäkra, häll oljan i bensintanken. 2 takts olja finns på Biltema, OKQ8, Statoil, Mekonomen bland flera.
Skriv svar