Ny cylinder

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
Felle-Belle
Elmoped

Ny cylinder

Inlägg av Felle-Belle »

Tjena, tänkte köpa en större cylinder men har bara original vev? Vilken cylinder kan jag köpa? Har funderat på airsal 70cc eller barikit 74cc?
Vad tror ni? Tack
Beya
Svårstartad skrothög

Inlägg av Beya »

Du kan köra på originalveven om du kör AM6/Derbi. Jag rekommenderar till fullo större förgasare! Ett rejält trimrör också.
Felle-Belle
Elmoped

Inlägg av Felle-Belle »

[quote="Beya"]Du kan köra på originalveven om du kör AM6/Derbi. Jag rekommenderar till fullo större förgasare! Ett rejält trimrör också.[/quote]

Jag har en Rieju drac med större förgasare 17.5 och ett tk rör men håller alla lager och liknande?
rieju99
Elmoped

Inlägg av rieju99 »

Det håller beroende på hur mycket du gasar. Hade själv inte tagit barikit 74 till orginalveven, hade satsat på någon sport cylinder typ handmade.
17.5 räcker fint till en handmade 70.

Men om du har tid och pengar rekommenderar jag att du sätter i fräscha lager i motorn :)
Felle-Belle
Elmoped

Inlägg av Felle-Belle »

[quote="rieju99"]Det håller beroende på hur mycket du gasar. Hade själv inte tagit barikit 74 till orginalveven, hade satsat på någon sport cylinder typ handmade.
17.5 räcker fint till en handmade 70.

Men om du har tid och pengar rekommenderar jag att du sätter i fräscha lager i motorn :)[/quote]

Airsal 70cc sport eller Athena 70cc sport
rieju99
Elmoped

Inlägg av rieju99 »

Dom två jag skulle rekommendera är polini guss 80 och mk handmade 70.
Airsal 70 sport är hyfsat bra men skulle hellre ha någon av dom jag nämnde tidigare. Athenan kan jag inte något om så kan ej säga något om den.
Användarens profilbild
Rainn
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Rainn »

rieju99 skrev:Dom två jag skulle rekommendera är polini guss 80 och mk handmade 70.
Airsal 70 sport är hyfsat bra men skulle hellre ha någon av dom jag nämnde tidigare. Athenan kan jag inte något om så kan ej säga något om den.
Trovärdig setup du har där gillar att tnt kicken ger 10 hk extra :D, det roligaste av allt att den "toppar 137.43 km/h" låt mig rätta dig uhm uhm.. 37.43 km/h ska det vara. Du lär tacka mig sen :D no hate <3
“I live my life a quarter mile at a time. Nothing else matters: not the mortgage, not the store, not my team and all their bullshit. For those ten seconds or less, I’m free.”
rieju99
Elmoped

Inlägg av rieju99 »

Haha, hoppas du fattar att jag skojar :)
Användarens profilbild
Rainn
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Rainn »

rieju99 skrev:Haha, hoppas du fattar att jag skojar :)
nej men ja
“I live my life a quarter mile at a time. Nothing else matters: not the mortgage, not the store, not my team and all their bullshit. For those ten seconds or less, I’m free.”
Användarens profilbild
kaya@telia.com
Svårstartad skrothög

Inlägg av kaya@telia.com »

Athena ger nog bäst effekt men den e rätt så dyr, vet ej om original veven pallar det, men de borde den göra. Airsal 70cc och barikit 74cc är två bra prisvärda cylindrar som går bra som original veven klarar. båda ger ungefär samma effekt :)
En sport som inte luktar avgaser, är ingen riktigt sport
Bild
Skriv svar