okej tack. Slipper man spendera 700kr då! Finns det elschema i instruktionsboken förresten??Karlan_ skrev:Om du menar till dtn så har jag ingen aning särkert 50sidor x 5-6 språk men man klarar sig utan den. Inte värt iaf!freshasf*ck skrev:Sorry för off topic men hur många sidor är instruktionsboken? Värt att köpa en ny för typ 700?
ALLA dagens mopeder tåls att köra med 95 oktansoppa.Karlan_ skrev:Tjenare! Detta kanske är postat i fel tråd elr nått. Men jag undrar om det gör ngt om man kör med 95 oktan istället för 98? I manualen står det nämligen att man minst ska ha 96oktan. Jag undrar detta eftersom jag bor på Öland och det är bara 1 mack som har 98. Finns det nått man kan andvända för att höja oktanen eller ee det bara o tanka på? Tack på förhand!
Nej det står 96. Det är nämligen så att jag skaffade en ny cylinder eftersom den gamla värmenöpRexxy skrev:ALLA dagens mopeder tåls att köra med 95 oktansoppa.Karlan_ skrev:Tjenare! Detta kanske är postat i fel tråd elr nått. Men jag undrar om det gör ngt om man kör med 95 oktan istället för 98? I manualen står det nämligen att man minst ska ha 96oktan. Jag undrar detta eftersom jag bor på Öland och det är bara 1 mack som har 98. Finns det nått man kan andvända för att höja oktanen eller ee det bara o tanka på? Tack på förhand!
Du har inte råkat se 6:an som en 5:a? För är det skrivet slarvigt kan dem likna varandra.
Det är inte bensinens oktan-tal som är boven i dramat, det kan jag lovaKarlan_ skrev:Nej det står 96. Det är nämligen så att jag skaffade en ny cylinder eftersom den gamla värmenöpRexxy skrev:ALLA dagens mopeder tåls att köra med 95 oktansoppa.Karlan_ skrev:Tjenare! Detta kanske är postat i fel tråd elr nått. Men jag undrar om det gör ngt om man kör med 95 oktan istället för 98? I manualen står det nämligen att man minst ska ha 96oktan. Jag undrar detta eftersom jag bor på Öland och det är bara 1 mack som har 98. Finns det nått man kan andvända för att höja oktanen eller ee det bara o tanka på? Tack på förhand!
Du har inte råkat se 6:an som en 5:a? För är det skrivet slarvigt kan dem likna varandra.
Ja. Eller det är så att jag håller på med att renovera en dt. Och härromdagen så höll jag på med att förbereda motorn för lackering. Av nån underlig anledning så drar jag runt kicken så att man kan se kolven igenom avgasporten, och det visar sig att den har varit skuren sen jag köpte den för ca 1 år sen. Men iallafall vad skall man göra så jag skaffade en stage6 alu 50cc cylinder och monterade och så passade jag på att renovera olje och vatten pumparna.Beya skrev:Det är inte bensinens oktan-tal som är boven i dramat, det kan jag lovaKarlan_ skrev:Nej det står 96. Det är nämligen så att jag skaffade en ny cylinder eftersom den gamla värmenöpRexxy skrev: ALLA dagens mopeder tåls att köra med 95 oktansoppa.