Varför dör Slider vid fullgas?

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
Användarens profilbild
Timmää
Farsans gamla zündapp

Varför dör Slider vid fullgas?

Inlägg av Timmää »

Tjena, nu har jag fått igång min slider -00 efter cylinderbyte och byte av avgasrör osv. Problemet jag har nu är att slidern håller på att dö om man gasar full gas och håller det en väldigt kort stund, men om man släpper lite på gasen så går den bra igen. Jag mistänker att det är förgasar inställningar, men vad tror ni är felet och vad ska jag göra för att fixa det?

Lite info:
Originalrör med pluggen kvar i de
4.5 g vikter
dragen v ring
Airsal 50 sport
Munstycke storlek 98 (org 90) kanske lite stort med 98?
Kolla in mitt Beta projekt!

Beta RR projektet

Söker delar till slider!

Bild
Kignellz
Elmoped

Inlägg av Kignellz »

Du behöver troligtvis byta upp några storlekar i munstycken. Köp en munnstyckessats som passar din förgasare och prova dig fram. Problemet kan också vara att moppen får för lite luft. Vet inte hur sliders luftbox ser ut. Öppna iallafall den, se om den är smutsig och kanske borra upp den om det går på något ställe.
Användarens profilbild
Timmää
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Timmää »

Kignellz skrev:Du behöver troligtvis byta upp några storlekar i munstycken. Köp en munnstyckessats som passar din förgasare och prova dig fram. Problemet kan också vara att moppen får för lite luft. Vet inte hur sliders luftbox ser ut. Öppna iallafall den, se om den är smutsig och kanske borra upp den om det går på något ställe.
Men för litet munstycke kan det la ändå inte vara? Jag har ju 8 storlekar större och jag har inte ens urpluggat? Eller är det 50 sport som behöver så mycket mer bensin? Det kan inte vara för stort eller?

Beta RR projektet

Söker delar till slider!

Bild
Användarens profilbild
MacGyver84
Farsans gamla zündapp

Inlägg av MacGyver84 »

Har du provat att ha nån storlek mindre munstycke? och varför har du 50cc sport och kör med strypt rör till den? 8 storlekar tycker jag låter mycket för endast en 50cc. Det finns en strypning i luftburken så du vet också.
Användarens profilbild
Timmää
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Timmää »

MacGyver84 skrev:Har du provat att ha nån storlek mindre munstycke? och varför har du 50cc sport och kör med strypt rör till den? 8 storlekar tycker jag låter mycket för endast en 50cc. Det finns en strypning i luftburken så du vet också.
Nej det har jag inte, rädd för att de ska bli för litet o skära eller nått då ;) för att jag behövde ny cylinder och ja känner för att köra med pluggen i just nu. Jag får la testa att byta ner mig i munstycke då o se vad som händer

Beta RR projektet

Söker delar till slider!

Bild
Användarens profilbild
MacGyver84
Farsans gamla zündapp

Inlägg av MacGyver84 »

Timmää skrev:
MacGyver84 skrev:Har du provat att ha nån storlek mindre munstycke? och varför har du 50cc sport och kör med strypt rör till den? 8 storlekar tycker jag låter mycket för endast en 50cc. Det finns en strypning i luftburken så du vet också.
Nej det har jag inte, rädd för att de ska bli för litet o skära eller nått då ;) för att jag behövde ny cylinder och ja känner för att köra med pluggen i just nu. Jag får la testa att byta ner mig i munstycke då o se vad som händer
Okej vilket läge står nålen på och luftskruven?.
Användarens profilbild
Timmää
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Timmää »

MacGyver84 skrev:
Timmää skrev:
Okej vilket läge står nålen på och luftskruven?.
Trottelnålen är faktiskt höjd ett steg så jag kan ju testa att sänka den till mittenläget igen, luftskruv är utskruvad 1.5 varv för grundinställning.

Beta RR projektet

Söker delar till slider!

Bild
Skriv svar