Hejsan jag har en SYM Jet euro x - 07, Jag har precis bytt kolv och tändstift, men den vill absolut inte starta, jag har testat med att rengöra luftfilter,förgasare,startgas, allt som går att göra typ. Men den vill inte starta, det verkar som om bensinen stannar i Förgasaren för Tändstiftet är helt snustått och har även testat med att hälla bensin i tändstiftet men den vill inte. Den är väldigt nära på att starta men den vill inte,.
Andledningen att jag bytte kolv var att min förra sprack på ngt konstigt vänster, och efter att jag bytt kolv och tändstift fick jag igång den en liten stund han köra i 2 minuter sen när jag stod stilla så låg den på 2k varv sen hörde jag hur den sjönk ner och slocknade.
Min setup e Leovince ZX, Doppler Luftfilter, 90 munstycke, dragen vring,
EDIT, Det puffar från avgasröret ibland när jag försöker starta den
VAD KAN VARA FELET, ÄR VÄLDIGT TACKSAM FÖR SERRIÖSA SVAR
kollade du alls så inte din cylinder hade tagit stryk? Cylindern har inte tagit stryk . öppna förgasarn & kolla om det finns bensin i trottelhuset, om inte så får den ju ingen bensin . Det finns bensin där, Ska kolla om kolven kan sitta på fel håll och att det inte e vakum
Hej update, vi har nyss kollat vevpartiert med, så vad kan problemet vara? kan motorn ha skärt men iaf motorn har skärt ska det väll inte vara motstånd när man kickar?
de ska vara motstånd när man kickar! är de inte de så har din motor nästan garanterat skurit lr liknande, för då är kompen dåli. Gör ett komprisionstest på motorn innan du gör nåt mer. Är de ingen lr väldigt lite så är de ju bara att plockaner och byta igen.
Smorde du ringarna när du satte dit kolven? de tar ju ett tag innan oljan tränger in vland ringarna när dom är helt nya så därför måste man smörja dom me motorolja innan man sätter i dom, för annars blir de som att inte köra med olja alls i motorn under en stund.........
Bensin ska du inte hälla på tändstiftet. Blir tändstiftet för blött när de ska ge gnista så kan de pajja. Så hittar du inte fel på kompen osv så testa o byt tändstift......
Är stiftet torrt så beror de ju på att fuggen inte tillsätter nån bensin ? ( har ju alla sagt men sammanfattar lr va man ska säga -.- ) Nålen kanske lossnat? skit i munstycket? osvosv.... ANNARS kan de bero på att de ä så dåli komp att den inte suger nåt / suger för dåligt så den går "torrt"
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever