Kompis moppe gick sönder

Allmänna mopeddiskussioner helt enkelt. Allt mellan himmel och jord dock med inriktning på moped.
Moppepojke99
Elmoped

Kompis moppe gick sönder

Inlägg av Moppepojke99 »

Jag och min kompis var vid våran skola en kväll och vi testade våra mopeder.
Han testa min jag testade hans. Hans moppe är lite risig och oljelampan lös.
Innan jag körde sa jag ska du fylla på olja? Han sa nej det är lampan som lyser bara hela tiden ingen fara kör bara. Då körde jag och då dog den när jag bromsade. Jag testade att starta den med elstarten men det gick inte. Då testade jag med kicken och då gick det inte heller. Då testa jag el starten igen och då börja den låta att den skulle starta men den gjorde inte det. Och då stängde jag av tändningen och då lät den fortfarande. Liksom elstarten hade typ fastnad och den höll på tills batteriet dog. Då öppnade vi variator kåpan och tittade sen rullade vi hem den till han. Han säger att det var mitt fel att jag tog sönder hans moppe. Han hade tagit bort variator brickan dagen innan så ni vet. Är det mitt fel?
Användarens profilbild
Rainn
Farsans gamla zündapp

Re: Kompis moppe gick sönder

Inlägg av Rainn »

Moppepojke99 skrev:Jag och min kompis var vid våran skola en kväll och vi testade våra mopeder.
Han testa min jag testade hans. Hans moppe är lite risig och oljelampan lös.
Innan jag körde sa jag ska du fylla på olja? Han sa nej det är lampan som lyser bara hela tiden ingen fara kör bara. Då körde jag och då dog den när jag bromsade. Jag testade att starta den med elstarten men det gick inte. Då testade jag med kicken och då gick det inte heller. Då testa jag el starten igen och då börja den låta att den skulle starta men den gjorde inte det. Och då stängde jag av tändningen och då lät den fortfarande. Liksom elstarten hade typ fastnad och den höll på tills batteriet dog. Då öppnade vi variator kåpan och tittade sen rullade vi hem den till han. Han säger att det var mitt fel att jag tog sönder hans moppe. Han hade tagit bort variator brickan dagen innan så ni vet. Är det mitt fel?
Tycker inte att det är ditt fel direkt.. du frågade ju ifall han ville fylla på olja men han sa att det var okej ifall du körde ändå? Säkert soppa torsk eller skit i förgasaren. Har ni testat med att spruta startgas in där luftburken satt på förgasaren? Kollat tändstift?
Senast redigerad av Rainn den 16 maj 2015, 10:21, redigerad totalt 1 gånger.
“I live my life a quarter mile at a time. Nothing else matters: not the mortgage, not the store, not my team and all their bullshit. For those ten seconds or less, I’m free.”
Användarens profilbild
Pasha
Svårstartad skrothög

Inlägg av Pasha »

Försöker du bara posthunta eller vad är du ute efter Rainn? För inget av det du sa skulle påverka att motorn skulle fortsätta elstarta efter att han slagit av tändningen.
Användarens profilbild
Rainn
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Rainn »

Pasha skrev:Försöker du bara posthunta eller vad är du ute efter Rainn? För inget av det du sa skulle påverka att motorn skulle fortsätta elstarta efter att han slagit av tändningen.
Försöker du posthunta eller? Du skriver ju onödigt skit som inte ens stämmer för fem öre 👊
“I live my life a quarter mile at a time. Nothing else matters: not the mortgage, not the store, not my team and all their bullshit. For those ten seconds or less, I’m free.”
Skriv svar