70cc varvar bara ur på stödet!

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
Användarens profilbild
Rainn
Farsans gamla zündapp

70cc varvar bara ur på stödet!

Inlägg av Rainn »

Hej!

Har precis bytt till en Stage6 Streetrace 70cc men får den inte att gå bra..

Mopeden gick som ett skott innan och hade skit bra axx men nu så vill den inte varva ur, den går bara 60 och hör på motorn att den har mer att ge!

När jag väl ställer moppen på centralstödet så varvar motorn upp som faan mer än vad den gjorde när den gick bra!

Trim:

Leovince ZX Urpluggat!
Stage6 streetrace 70cc
3 grams vikter

Resten orginal!

Hjälp mig! Den som hjälper mig och får den att gå bra genom att skriva om vad som kan vara felet får 100 kr på twostroke!

Fick koden när jag vann bildtävlingen :D
“I live my life a quarter mile at a time. Nothing else matters: not the mortgage, not the store, not my team and all their bullshit. For those ten seconds or less, I’m free.”
wannabefjortis
Svårstartad skrothög

Inlägg av wannabefjortis »

Har du kollat så att allt i variator sitter som det ska och att det tex inte är några slitna/kantiga vikter. Jag antar att du inte är helt ny inom moppevärlden, men är förgasaren inställd efter bytet?
Trasig aerox så nuförtiden är det Derbi Senda Xtreme FTW
Användarens profilbild
MacGyver84
Farsans gamla zündapp

Inlägg av MacGyver84 »

Prova som sagt 4,3 grams vikter eller kanske 4g.
Användarens profilbild
Rainn
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Rainn »

wannabefjortis skrev:Har du kollat så att allt i variator sitter som det ska och att det tex inte är några slitna/kantiga vikter. Jag antar att du inte är helt ny inom moppevärlden, men är förgasaren inställd efter bytet?
Det lät alltid om variatorn hela tiden när jag körde, har ingen mutterdragare hemma just nu men ska kolla på det, har inte lyckats att ställa in den då jag aldrig ställt in en förgasare så..
“I live my life a quarter mile at a time. Nothing else matters: not the mortgage, not the store, not my team and all their bullshit. For those ten seconds or less, I’m free.”
ErikstuntarN
Elmoped

Inlägg av ErikstuntarN »

kolla att tändstiftet inte har skruvat ur sig själv men skulle mer tippa på oinställd förgasare elr skit i förgasaren
Användarens profilbild
Rexxy
King of the street

Inlägg av Rexxy »

Sliten variatorrem och/eller sliten koppling. :)
Användarens profilbild
Rainn
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Rainn »

Rexxy skrev:Sliten variatorrem och/eller sliten koppling. :)
Ska ta en titt på det, tack!
Skriv svar