Slider vikter och munstycke

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
WhaSamEk
Elmoped

Slider vikter och munstycke

Inlägg av WhaSamEk »

Tjena! Sorry om jag lägger ut många inlägg men men

Förra inlägget:
Typ som att om jag kör på lite över halvgas går den upp på bakan skit lätt men om jag håller fullt så får den inte upp alls.
Om jag håller fult så går den 55 om jag håller lite över halv så går den 75.
__

Men jag ska köpa lättare vikter Och munstycke sats.

Men om jag köper lättare vikter så sänks ju topfarten så kanske jag inte behöver köpa munstyckes sats.

Vad tror ni?

Och om jag köper munstyckesstats vad ska jag byta till större eller mindre? och hur funkar det är det hur mycket bensin den tar in?
AndenIflaskan
Svårstartad skrothög

Inlägg av AndenIflaskan »

tror ej vikterna har nått alls med detta och göra, låter som att moppen får för lite elr för mkt bensin när förgasarn går över till högfartsmunnstycket, har du ställt nålen rätt? annars laborera med huvudmunnstycket.
good luck!
PGO T.REX
stage6 pro replica, 19mm förgasare, avstrypt luftburk, malossi multivar, 6,5g dr pulley vikter, malossi fly(gula fjädrar), gul tryckfjäder. ostrypt cdi, doppler membran. stage6 racing 70cc.
OBS: moppe tiden slut nu, moppen såld och bil införskaffats ist :D
WhaSamEk
Elmoped

Inlägg av WhaSamEk »

AndenIflaskan skrev:tror ej vikterna har nått alls med detta och göra, låter som att moppen får för lite elr för mkt bensin när förgasarn går över till högfartsmunnstycket, har du ställt nålen rätt? annars laborera med huvudmunnstycket.
good luck!
Ne kanske dom inte har men vill ha bättre axx andå :D

Suger verkligen på förgasare men aa tror den inte får tillräckligt med bensin när jag håller fullt. Har inte fixat med förgasarnen någonting när jag köpte moppen (har trimrör och dragen vring) Så det är klart den behöver mer bensin men hur gör jag för att den ska få mer bensin i motorn'?
Skriv svar