Hej, jag är en nybörjare gällande mopeder, kan INGET om dom. Jag ska byta mitt orginalrör mot ett tecnigas trek cr och undrar hur man gör? Tack på förhand
haha ja skruva loss röret från cylindrern och dem andra skruvarna som sitter fast i ramen, tror orginal röret sitter fast med 4-5 skruvar om jag minns rätt, glöm ej att gå upp i huvudmunnstycke 5-10 storlekar och lätta lite på vikterna, polarn körde med 6,5g vikter på sin speedfight så testa det!
PGO T.REX
stage6 pro replica, 19mm förgasare, avstrypt luftburk, malossi multivar, 6,5g dr pulley vikter, malossi fly(gula fjädrar), gul tryckfjäder. ostrypt cdi, doppler membran. stage6 racing 70cc.
OBS: moppe tiden slut nu, moppen såld och bil införskaffats ist
AndenIflaskan skrev: haha ja skruva loss röret från cylindrern och dem andra skruvarna som sitter fast i ramen, tror orginal röret sitter fast med 4-5 skruvar om jag minns rätt, glöm ej att gå upp i huvudmunnstycke 5-10 storlekar och lätta lite på vikterna, polarn körde med 6,5g vikter på sin speedfight så testa det!
Är man tvungen att ändra vikterna och munstycke?
Min variator mutter sitter som sten så får inte upp den
ja det är ett måste att byta munnstycke, sen om du vill få absolut bästa prestandard så lär du lätta lite på vikterna.
PGO T.REX
stage6 pro replica, 19mm förgasare, avstrypt luftburk, malossi multivar, 6,5g dr pulley vikter, malossi fly(gula fjädrar), gul tryckfjäder. ostrypt cdi, doppler membran. stage6 racing 70cc.
OBS: moppe tiden slut nu, moppen såld och bil införskaffats ist