MHR TEAM Trasig / fel

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
Danne_9900
Elmoped

MHR TEAM Trasig / fel

Inlägg av Danne_9900 »

Så för ca 30 min sen så skar min 2 dagar gamla kolv till min Mhr Team 76 cc
och jag vet inte varör den skar eller vad felet var , kunde aldrig riktigt få den att gå bra , Hade 114 i munstycke och provade högre samt lägre men inget hjälpte.
Hur som helst sitter nu på en moppe som inte har en cylinder som jag lagt ner 17 000 på och undrar ifall någon skulle kunna tipsa eller ge mig inspiration till en ny cylinder eller kanske epa .

Om det är någon som vill byta moppe PMa bara ,

Setup:
28 mm polini pwk 114 munstycke

Barikit vev

Malossi insug

Malossi mhr Reeds

nya ramlager

polini koppling nypris 799

Samt ett halv rostigt malossi mhr supermoto rör nypris 3600 ca

Nån som vil tipsa en cylinder ? om jag skulle orka , känner att jag måste ha något till sommaren.

Förlåt för ett lite kladdigt inlägg är lite deppig nu utan moppe :( [/img]
Användarens profilbild
G-son
King of the street

Re: MHR TEAM Trasig / fel

Inlägg av G-son »

Danne_9900 skrev:Så för ca 30 min sen så skar min 2 dagar gamla kolv till min Mhr Team 76 cc och jag vet inte varör den skar eller vad felet var...
...och undrar ifall någon skulle kunna tipsa eller ge mig inspiration till en ny cylinder...
Börja med lite bilder på de skurna grejerna. Visst är det enkelt att bara hänga dit nya delar som ersättning för trasiga, men vet man inte orsaken till haveriet finns det en klar risk att orsaken finns kvar och kommer få nästa cylinder att ge upp också.
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
Danne_9900
Elmoped

Re: MHR TEAM Trasig / fel

Inlägg av Danne_9900 »

[quote="G-son"][quote="Danne_9900"]Så för ca 30 min sen så skar min 2 dagar gamla kolv till min Mhr Team 76 cc och jag vet inte varör den skar eller vad felet var...
...och undrar ifall någon skulle kunna tipsa eller ge mig inspiration till en ny cylinder...[/quote]
Börja med lite bilder på de skurna grejerna. Visst är det enkelt att bara hänga dit nya delar som ersättning för trasiga, men vet man inte orsaken till haveriet finns det en klar risk att orsaken finns kvar och kommer få nästa cylinder att ge upp också.[/quote] Har ingen mobil Den är trasig kan gå ut och ta lite bilder inom 15 min med kameran , men Jag vet inte vad jag ska köpa för cylinder nu för vet inte om jag är så sugen På malossi igen , samt är jag riktigt sugen på Epa traktor
Inge Flash Utan Cash !
Skriv svar