Yamaha Neos fråga

Allt som rör Scootrar och inte passar in i de ovan nämnda kategorierna. Tips, lack mm
Sliderchobbe
Elmoped

Yamaha Neos fråga

Inlägg av Sliderchobbe »

Tjenare! Jag har köpt en Yamaha Neos-03 "30 moppe" för några veckor sen, och jag undrar om den skulle bli stulen kan polisen göra något för att hitta den? Finns 30 moppars ramnummer inne i polisens "databas"? Dom har väll bara eu moppar ramnummer? Om dom inte kan slå på en 30moppes ramnummer så i teorin så skulle någon kunna stjäla min Neos och använda ramen? Bara en fråga som drog igenom huvudet. Har inget riktigt lås därför jag frågar, tack på förhand
Incestfest
Elmoped

Inlägg av Incestfest »

Anmäler du den stulen med ramnumret så är det ju klart man kan kolla upp ifall den är stulen?
Sliderchobbe
Elmoped

Inlägg av Sliderchobbe »

jo men menar du att jag måste hålla koll på ramnummret då? för om jag inte har skrivit upp ramnummret kan jag polisanmäla ändå via signalement eller nåt? Aja får ta och skriva upp ramnummret då :?
yamaha270
Svårstartad skrothög

Inlägg av yamaha270 »

Har du inte det magiska pappret även kallat för TYPINTYG?
Bild
Sliderchobbe
Elmoped

Inlägg av Sliderchobbe »

Jag har ju tyvärr inte det, men vad jag vet så är det inte så många moppar/ägare som har kvar typintyget, vet nån vars om det går vars jag kan få ett nytt typintyg? Tacksam för svar
Skriv svar