Kymco elfel, hjälp!

Allt som rör Scootrar och inte passar in i de ovan nämnda kategorierna. Tips, lack mm
veden
Elmoped

Kymco elfel, hjälp!

Inlägg av veden »

Tja! Jag har en kymco vitality som jag köpt billigt. Alla lampor har funkat innan. Sedan började hel och halvljuset strula. Endast ljustutan fungerade. (Resterande lampor fungerade dock)
Men igår så slog heltplötsligt ljustutan också av, blinkersarna började bara lysa när man blinkade, tutan skramlade och lät konstigt, elstarten slutade funka.
Vad kan felet vara? Kan det vara fukt? Eller fel på laddningen av batteriet? Tack.
Jerreee
Elmoped

Inlägg av Jerreee »

Kinaskit helt enkelt.
Rieju MRT SM 2014 :D
Användarens profilbild
TheFlyingFin
Kinaraket

Inlägg av TheFlyingFin »

Väldigt moget inlägg här ovanför!

Kymco är inte mer kinaskit i elektroniken än din Rieju bara så du vet.

Spontant så låter det som om den jordar någonstans där den inte ska. Kan uppstå nästan vadsomhelst för elfel då jordfel finns. Kolla alla kablar så de inte är skavda (drygt ,javet) och ligger emot metall.

Kolla även säkringen, den har troligen brunnit. Börja med det och återkom sedan.
Bild

Jag är inte rasist, jag är pianist! Jag trycker ner båda vita och svarta!
Jerreee
Elmoped

Inlägg av Jerreee »

TheFlyingFin skrev:Väldigt moget inlägg här ovanför!

Spontant så låter det som om den jordar någonstans där den inte ska. Kan uppstå nästan vadsomhelst för elfel då jordfel finns. Kolla alla kablar så de inte är skavda (drygt ,javet) och ligger emot metall.

Kolla även säkringen, den har troligen brunnit. Börja med det och återkom sedan.
Min Rieju rullar fint med fungerande lampor :)
Rieju MRT SM 2014 :D
Användarens profilbild
TheFlyingFin
Kinaraket

Inlägg av TheFlyingFin »

Jerreee skrev:
TheFlyingFin skrev:Väldigt moget inlägg här ovanför!

Min Rieju rullar fint med fungerande lampor :)
I vanliga fall ja. Precis som även en kymco gör.
Bild

Jag är inte rasist, jag är pianist! Jag trycker ner båda vita och svarta!
Skriv svar