Är på spaning efter en fiddy, och hittade en 150cc med stående motor. Det som framgår av bilden är att den hade ett motorfäste på framsidan av motorn, mot framhjulet så att säga.
Hur påverkar det här hållbarheten om man jämför med en vanlig fiddy med liggande motor som är i samma prisklass?
Sen en snabb off topic fråga. 150cc fiddys finns i märker orion [Pris 5995 kr] och Zongshen [Pris: 5795.00Kr ]. Vad jag har hittat iaf.
Vilken hade ni valt? Vilken är mest prisvärd?
Haha, ja du. Utseendet spelar ingen roll. Kommer ändå se för jäklig ut efter ett par veckor i min ägo. ^^
Men allvarligt, hur hållbar är egentligen en sån fiddy jag länkat till? Visade den för min käre far. Han trodde ju att det bara var skit som skulle rasa ihop, med tanke på vad dom kostar...
Vill ju ha något som går att åka ganska våldsamt med. Våldsammare än efter en grusväg i alla fall.
Jag är inte slö, jag är bara fysiskt handikappad!
*´¨)
¸.•´¸.•*´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•Lemmy goes to the pub!
Lemmy Kilmister skrev:Haha, ja du. Utseendet spelar ingen roll. Kommer ändå se för jäklig ut efter ett par veckor i min ägo. ^^
Men allvarligt, hur hållbar är egentligen en sån fiddy jag länkat till? Visade den för min käre far. Han trodde ju att det bara var skit som skulle rasa ihop, med tanke på vad dom kostar...
Vill ju ha något som går att åka ganska våldsamt med. Våldsammare än efter en grusväg i alla fall.
Asså jag skulle inte köpa någon sån "fiddy" jag kör på Workz
Lemmy Kilmister skrev:Haha, ja du. Utseendet spelar ingen roll. Kommer ändå se för jäklig ut efter ett par veckor i min ägo. ^^
Asså jag skulle inte köpa någon sån "fiddy" jag kör på Workz
Jo, kvalite kostar... För dom pengarna så köper jag nog hellre en 2t cross. Om jag nu hade haft 20k att lägga på en cross... Men dom drar mer soppa, måste oljeblandas och byta kolv stup i kvarten, suck.
Vette fan hur jag ska göra.
Back to Topic, är det någon hållbarhets skillnad med dom extra motorfästena på dom stående motorerna gämfört med liggande?
*´¨)
¸.•´¸.•*´¨) ¸.•*¨)
Det är ju ramen som är viktigast egentligen. Motorn finns det reservdelar till iallafall. Förhoppningsvis också till Zhongshens motorer, vad nu det kan vara...
skogen_swe skrev:tycker zongsheng är bätre
Har du en sådan? I så fall, hur tycker du hållbarheten är?
*´¨)
¸.•´¸.•*´¨) ¸.•*¨)