(crossmoppe)tråd om hur du kör på bak hjulet

Publicera dina bilder, filmer eller annan stuntmedia!
Användarens profilbild
skogen_swe
Gasres

(crossmoppe)tråd om hur du kör på bak hjulet

Inlägg av skogen_swe »

tjena på er alla har ju kommit tidigare upp att jag skulle ta upp hur man stegrar :P fick för mig att försöka lära er hur man stegrar. tips och lite mer :wink:

crossmoppe: jag börja med och siga hur jag lärde mig stunta på en crossmoppen (Rieju drac) de som satt som setup då urpluggad :P räckte fint för mig. då hur du ska få upp den så kan du sitta glida fram på 1:ans växel lugnt och varva på kopplingen se släppa snabbt och rycka lite samtidigt så gjorde jag i början bara för att få in känslan när fram hjulet inte står nere. sedan när man väl har börja förstå de och börja ta en bit så vill man ju klart veta hur du ska fatta och andvända bakbromsen då följande så gjorde jag som de tidigare för att få upp den sen trök jag på flit på bak bromsen några gånger höl på runt 2-3 dagar sen börja man förstå hur de går till. :D sen när man väl kan de där då var de att hålla balansen att man inte föl åt sidan heller och att man kunde svänga runt kurvorna på bakan 8) då följande som jag gjorde, så höl jag på bråka om de där väldigt länge sen förståd jag hur man gjorde de jo jag kom på de efter jag började stegra på 2:ans växel fast de vart mycket trögare och få upp den :x men de gick till slut :D då när man stegrar snabbare så har du mer balans va jag har märkt. efter de borde man kunna de och att stegra runt kurvorna är inte så specilet svårt egentligen de gäller och förstå tekniken man ska lyta väldigt mycket åt kurvan man stegrar åt och de stå snabbare de sto mer måste du lyta och de stå saktare de sto midre lytning behöver man. Ringar var de svåraste för mig i mina dagar :lol: de tog en himla bra tid innan jag lädre mig de :? men jag lädre mig till slut dock stegrar jag bara ringar åt vänster så kan bara förklara åt de hållet tyvär :( nå i alla fall så gjorde jag så att jag drog upp den på 1:ans växel och jag höl ena benet på bromsen och den andra efter marken sen försökte jag sakta runt komma och de va svårt för här behövs de mycket tålamod :twisted: och crashar låvar jag att de blir så räckna me de. efter man gjort de jag sa en stund så var de bara och försöka lufta upp foten i mellan.

tips om crossmopparna. rekomenderar starkt urpluggad i början. kö inte på trim rör blir bara svårare då enda rör rekomenderas metrakit thrower eller annat låg varvigt. cylinder lika så metrakit handmade 70cc fast eller annat går ju bra men rekomenderas urplugg i början. ta de så försikigt du bara kan så slipper man onödiga tabbar. brett styre och sköna handtag ska underlätta lite på stuntandet sen bra bakdäck och bra med luft. lätta på moppen på nåt litet sätt hjälper väldigt mycke.

frågor besvaras så fråga på bara :P hoppas jag har varit till hjälp :D
Senast redigerad av skogen_swe den 20 juni 2008, 02:08, redigerad totalt 2 gång.
Användarens profilbild
LillaMannen
Svårstartad skrothög

Inlägg av LillaMannen »

Bra tråd, hoppas folk förstår bara, men annars var den kanon . :D
Busungen är min pojk ! <33
Användarens profilbild
skogen_swe
Gasres

Inlägg av skogen_swe »

aa för de är inte lätt och förklara :? grymt svårt :D
Användarens profilbild
DracPojken
Farsans gamla zündapp

Inlägg av DracPojken »

Gutt att du fixade en sån tråd, du vet säkert hur mkt jag har velat få information om detta ;)

så jag kan inte börja med mitt tk rör på då? : /
Är föredetta R X-Treme för er som inte vet ; )

--> http://www.twostrokerider.se/koposalj/311 <--Fiddy EU Bytes!
Användarens profilbild
skogen_swe
Gasres

Inlägg av skogen_swe »

DracPojken skrev:Gutt att du fixade en sån tråd, du vet säkert hur mkt jag har velat få information om detta ;)

hälst inte, men de går :) så de är inte helt omöjligt. för mig med Hebo rör nä gick ju knappt en ring runt :lol: orignal rör 30+ varv :twisted: jo att det är sjukt mycket lättare och stegra ringar med bakbroms i styret och ha 12 platta kan siga de att de är 2 gånger så lättare än att sitta för man blir trött i händerna när man sitter och drar ringar om nån undrar rekorden på mina försök så är ni välkomna och slå dom. som sagt som max ringar 47 varv då jag stog upp på sitsen. sitandes 14 varv. fötterna över styret 6 varv. och one hand 4 varv :P (tänker göra en sista stunt film på riejun sen säljer jag den) :cry: vill inte men måste :x
Användarens profilbild
Riejumrx
Hedersmedlem

Inlägg av Riejumrx »

skogen_swe skrev:
DracPojken skrev:Gutt att du fixade en sån tråd, du vet säkert hur mkt jag har velat få information om detta ;)

hälst inte, men de går :) så de är inte helt omöjligt. för mig med Hebo rör nä gick ju knappt en ring runt :lol: orignal rör 30+ varv :twisted: jo att det är sjukt mycket lättare och stegra ringar med bakbroms i styret och ha 12 platta kan siga de att de är 2 gånger så lättare än att sitta för man blir trött i händerna när man sitter och drar ringar om nån undrar rekorden på mina försök så är ni välkomna och slå dom. som sagt som max ringar 47 varv då jag stog upp på sitsen. sitandes 14 varv. fötterna över styret 6 varv. och one hand 4 varv :P (tänker göra en sista stunt film på riejun sen säljer jag den) :cry: vill inte men måste :x
bra tråd som säkert ger många en bra start. Lite svårt med norrlänskan, men de går ;) haha^^
måste bara fråga..varför "Måste" du sälja din Rieju ? :(
Användarens profilbild
skogen_swe
Gasres

Inlägg av skogen_swe »

ReijuMrx skrev:
skogen_swe skrev:

bra tråd som säkert ger många en bra start. Lite svårt med norrlänskan, men de går ;) haha^^
måste bara fråga..varför "Måste" du sälja din Rieju ? :(
gissade att nån skulle undra de jo jag har så dåligt med pengar och behöver renoverings pengar till mina andra moppar. men de är inte säkert. :roll: för jag försöker hålla min pärla hemma :P
mt5a_stunt
Kinaraket

Inlägg av mt5a_stunt »

kan du inte sälja nån av dom andra då så du inte slutar stunta
Användarens profilbild
kimen
Svårstartad skrothög

Inlägg av kimen »

mt5a_stunt skrev:kan du inte sälja nån av dom andra då så du inte slutar stunta
han stuntar väl även med aeroxen vad jag vet
Användarens profilbild
skogen_swe
Gasres

Inlägg av skogen_swe »

stämer där. grejen är ju att jag har nu slängt något 6000kr och ficksa dessa 2. så jag har inte ett öre till min baotian och laga o de andra grejerna man har och vill sälja. för dom vill jag hälst bli av med. för de är inte kul och sälja en baotian som inte funkar så a får man för en sån :?

men ska snart börja sommar jobba så jag tror de fixar sig 8) men de är ju inte helt 100% stunta vill jag fort sätta med för jag har ju kommit så långt nu. :P
Användarens profilbild
DracPojken
Farsans gamla zündapp

Inlägg av DracPojken »

tror ni det funkar om jag har 13/52 drevning på min drac o tk (jag vet att det helst inte ska va tk men men )

XPS-05
Svårstartad skrothög

Inlägg av XPS-05 »

Menar du att man ska stå och varva med koplingen och 1an i (och sen förståss släppa koplingen)?
Användarens profilbild
Moddad
F.D Moderator

Inlägg av Moddad »

XPS-05 skrev:Menar du att man ska stå och varva med koplingen och 1an i (och sen förståss släppa koplingen)?
Japp, rycker ju till riktigt bra då x)
XPS-05
Svårstartad skrothög

Inlägg av XPS-05 »

Jo det gör det, går lätt på bakhjulet då... Men det är inte så snällt för motorn och dreven och kedjan borde ju nötas av det också...
Användarens profilbild
perre92
GHOSTRIDER

Inlägg av perre92 »

bra tråd!!
tomt
Användarens profilbild
TobbaN
King of the street

Inlägg av TobbaN »

Jaha. Då blir det ut o öva imorn då :D Förståd ganska bra. Men finns de risk att stegra över ? Jag kanske bara överdriver lite :p
f.d TSR-Crew
betarr_ktm
Elmoped

Inlägg av betarr_ktm »

bra tråd. vet du var pluggen sitter i metrakit thrower? har ett men kan inte hitta pluggen vill lära mig stunta :wink: men var är pluggen? sitter inte i mynningen, mellanröret eller ljudburken. fattar inte var den är. kan den sitta inne i kröken??
Användarens profilbild
volvo_adde
Gasres

Inlägg av volvo_adde »

betarr_ktm skrev:bra tråd. vet du var pluggen sitter i metrakit thrower? har ett men kan inte hitta pluggen vill lära mig stunta :wink: men var är pluggen? sitter inte i mynningen, mellanröret eller ljudburken. fattar inte var den är. kan den sitta inne i kröken??
den sitter i kröken :wink:
Volvo Volvo gammal jävla Volvo
betarr_ktm
Elmoped

Inlägg av betarr_ktm »

volvo_adde skrev:
betarr_ktm skrev:bra tråd. vet du var pluggen sitter i metrakit thrower? har ett men kan inte hitta pluggen vill lära mig stunta :wink: men var är pluggen? sitter inte i mynningen, mellanröret eller ljudburken. fattar inte var den är. kan den sitta inne i kröken??
var i kröken ungefär? då får man skära upp den och svetsa ihop igen eller?
Användarens profilbild
Moto_X
Svårstartad skrothög

Inlägg av Moto_X »

betarr_ktm skrev:
volvo_adde skrev:
Min satt i mynnigen iaf
R.I.P DooD
Användarens profilbild
DracPojken
Farsans gamla zündapp

Inlägg av DracPojken »

finns det nån pluss på tk o vart sitter den? måste jag byta munstycke om jag ska ta bort den isf ? :?

Användarens profilbild
volvo_adde
Gasres

Inlägg av volvo_adde »

betarr_ktm skrev:
volvo_adde skrev:
du ser den så fort du kollar i kröken det är en avsmalning bara att slå eller bryta loss med nått verktyg :wink:
betarr_ktm
Elmoped

Inlägg av betarr_ktm »

volvo_adde skrev:
betarr_ktm skrev:
volvo_adde skrev: den sitter i kröken :wink:
du ser den så fort du kollar i kröken det är en avsmalning bara att slå eller bryta loss med nått verktyg :wink:
så jag behöver inte öppna kröken då? ska jag kolla från mynningen och innåt eller var sitter han?
fax110
Gasres

Inlägg av fax110 »

hur fort går din moppe med röret på ?? kanske inte ens är nån plugg ?
betarr_ktm
Elmoped

Inlägg av betarr_ktm »

fax110 skrev:hur fort går din moppe med röret på ?? kanske inte ens är nån plugg ?
han gjorde 80 innan jag bytte röret men gör fortfarande bara 80 tycker de är konstigt??
Användarens profilbild
Riejumrx
Hedersmedlem

Inlägg av Riejumrx »

TobbaN skrev:Jaha. Då blir det ut o öva imorn då :D Förståd ganska bra. Men finns de risk att stegra över ? Jag kanske bara överdriver lite :p
klart chansen finns att stegra över :P men se till att prova lite försiktigt i början så du kan behärska den :wink:
Användarens profilbild
volvo_adde
Gasres

Inlägg av volvo_adde »

betarr_ktm skrev:
volvo_adde skrev:
betarr_ktm skrev: var i kröken ungefär? då får man skära upp den och svetsa ihop igen eller?
så jag behöver inte öppna kröken då? ska jag kolla från mynningen och innåt eller var sitter han?
nej du behöver inte öppna den
betarr_ktm
Elmoped

Inlägg av betarr_ktm »

volvo_adde skrev:
betarr_ktm skrev:
volvo_adde skrev: du ser den så fort du kollar i kröken det är en avsmalning bara att slå eller bryta loss med nått verktyg :wink:
sitter han i mynningen då?
Användarens profilbild
volvo_adde
Gasres

Inlägg av volvo_adde »

betarr_ktm skrev:
volvo_adde skrev:
betarr_ktm skrev: så jag behöver inte öppna kröken då? ska jag kolla från mynningen och innåt eller var sitter han?
japp den sitter bara någon cm in :wink:
betarr_ktm
Elmoped

Inlägg av betarr_ktm »

volvo_adde skrev:
betarr_ktm skrev:
volvo_adde skrev: nej du behöver inte öppna den
japp den sitter bara någon cm in :wink:
har tatt bort en brick typ som alla sa va pluggen men blev ingen skillnad är den du menar?
Användarens profilbild
Franken
Svårstartad skrothög
Kontakt:

Inlägg av Franken »

behöver man dreva ner?
Användarens profilbild
meanzick
Axel och Vickes personliga slav
Kontakt:

Inlägg av meanzick »

är de bara jag som har jävligt dålig teknik eller är rrx svår att köra på bakhjulet med ? den e urpluggad och originaldrevning..

edit: lite träning som behövdes bara :) funkar fint nu.

vad ska jag ha för drevning tycker ni ?
Tillhör mille!
Användarens profilbild
TobbaN
King of the street

Inlägg av TobbaN »

[quote="meanzick"]är de bara jag som har jävligt dålig teknik eller är rrx svår att köra på bakhjulet med ? den e urpluggad och originaldrevning..

vad ska jag ha för drevning tycker ni ?[/quote]

Dom är nog svårare att få upp eftersom dom väger cirka 92kg. Lite mer än drac o andra moppar.
Kul att du lärde dig =)
f.d TSR-Crew
Användarens profilbild
skogen_swe
Gasres

Inlägg av skogen_swe »

TobbaN skrev:
meanzick skrev:är de bara jag som har jävligt dålig teknik eller är rrx svår att köra på bakhjulet med ? den e urpluggad och originaldrevning..

vad ska jag ha för drevning tycker ni ?
Dom är nog svårare att få upp eftersom dom väger cirka 92kg. Lite mer än drac o andra moppar.
Kul att du lärde dig =)
jag har provat och de väger satan men när man väl börja komma så har man en riktigt bra balans me dom. :P dom är tunga som sagt och är svåra och jag har provat en med urpluggad, du behöver teknik och om du inte har rört i dreven så är dom rätt funkar bra med original
kolla gjärna mina projekt :D

Rieju drac 50cc PF RACING GPS 98,10km/h just nu http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=49442

suzuki pv 50

http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=49228
Användarens profilbild
furia FFS
Svårstartad skrothög

Inlägg av furia FFS »

ja har gjort allt som står men får ändå inte upp min på bakan :/ har en furia
R.I.P DooD
R.I.P Oskar Widelans
R.I.P Jeremy Lusk
Yamaha yz 250 <3
Skriv svar