Förgasar problem Dellorto 21mm black edition

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
Användarens profilbild
Calle111
Elmoped

Förgasar problem Dellorto 21mm black edition

Inlägg av Calle111 »

Tjena jag har en ch racing med en 21mm Dellorto förgasare. Choken har varit loss ända sen jag haft moppen, det är bara ett hål i förgasaren som tar in luft (tjuvluft!!)
Moppen är inställd så den funkar bra men som sagt den tar åt helvetes mycket tjuvluft, och när man har motorn igång och pluggar igen hålet genom att sätta för fingret så bara dör den som om den vore helt felinställd. Skulle det gå att plugga igen hålet på något sätt, skruva i en skruv eller liknande och efteråt ställa in den efter det? Choke funktionen bryr jag mig inte om, vill bara ha en förgasare som håller tätt. Pallar inte lägga pengar på en ny heller :P tacksam för svar!
jag tycker det låter gott.
Användarens profilbild
lucman
Svårstartad skrothög

Inlägg av lucman »

Har du den svarta plastsaken som sticker upp eller är det bara ett hål rakt in i förgasaren och ett tomt skruvhål bredvid? Jag har en liten trasbit intryckt i hålet på plastsaken, och lite silvertejp över, funkar prima (förra ägarens lösning) :lol:
Användarens profilbild
kaya@telia.com
Svårstartad skrothög

Inlägg av kaya@telia.com »

de är ju bara köpa en choke, det är ganska billigt och du måste ha choke när det är kallt. det är också det enklast. Men om du inte bryr dig om förgasaren så mycket och vill göra det lite svårare för dig själv, så kan du köpa tex kemisk metall och hälla i hålet
En sport som inte luktar avgaser, är ingen riktigt sport
Bild
Skriv svar