Hej, drar de kortfattat för har sökt på de och finner inga bra svar som hjälper mig. De är så att moppen har jag gjort orginal.(Derbi Senda) Allt som sitter orginal sitter på nu. Men den går som en dröm med choken i men när jag stänger av den så rusar den upp i varv lite stannar där sen sakta ner och dör... Har testat luftskruven,tomgång,huvudmunstycke,nålen och har försökt kollat tjuvluft och verkar inte som de tar någon tjuvluft. Sprayade 55-6 på insuget och lite men ingen skillnad med varvtalet eller någe. Har i 62 munstycke och de är orginal. Testat upp till 85 men de går bara sämre och sämre. Någon som har några underbara tips? Ska kränga skiten därför har jag lite panik.
Kaya, tjuvluft kollad verkar ej dra någonstans faktiskt. Och drog upp ett bensin-bad till förgasaren sen drog den sig en timme eller 2 där, ren blev den! Men dock samma problem.. Bomba förslag, snubben kommer till helgen och vill verkligen inte ringa och säga att den går skitdåligt... Ingen som haft samma problem?
Att kasta förgasaren i bensin för att lösa upp skräp som finns i de delar av förgasaren som permanent badar i bensin inuti den är ganska bortkastat. Har det inte lösts upp av att bada i bensin dagar, veckor och år kommer nån timme till inte göra nån nytta. Däremot är det rätt bra på att lösa upp oljekladd utanpå förgasaren, men det påverkar inte funktionen.
Öppna den, demontera allt, och RENGÖR ALLT FÖR HAND. I detta fallet, kolla lågfartsmunstycket extra noga, jag skulle gissa att det är täppt..
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.