Hej! Min Aerox orkar bara ca 300 meter sen dör den, sen får man upprepa alltså kicka och sen går det att åka 300meter sen dör den osv.
Vad kan det vara för fel?
Moppen toppar ca 85-90
Kollar bränslefilter, låter ju som att det inte flödar tillräckligt.Rainn skrev:Hej! Min Aerox orkar bara ca 300 meter sen dör den, sen får man upprepa alltså kicka och sen går det att åka 300meter sen dör den osv.
Moppen toppar ca 85-90
Då lär ju den få mindre bensin då eller kanske borde beställa hem ett munstyckeset? Tror inte jag har något bränslefilterrexzo skrev:Kollar bränslefilter, låter ju som att det inte flödar tillräckligt.Rainn skrev:Hej! Min Aerox orkar bara ca 300 meter sen dör den, sen får man upprepa alltså kicka och sen går det att åka 300meter sen dör den osv.
Moppen toppar ca 85-90
Rainn skrev:Då lär ju den få mindre bensin då eller kanske borde beställa hem ett munstyckeset? Tror inte jag har något bränslefilterrexzo skrev:Kollar bränslefilter, låter ju som att det inte flödar tillräckligt.Rainn skrev:Hej! Min Aerox orkar bara ca 300 meter sen dör den, sen får man upprepa alltså kicka och sen går det att åka 300meter sen dör den osv.
Moppen toppar ca 85-90
Yes ska göra!TheFlyingFin skrev:Rainn skrev:Då lär ju den få mindre bensin då eller kanske borde beställa hem ett munstyckeset? Tror inte jag har något bränslefilterrexzo skrev: Kollar bränslefilter, låter ju som att det inte flödar tillräckligt.
Något på bränsletillförselsidan är det troligen. Kolla kranen och filtret om du har något.
Möjligt, men har lite svårt att tro det. Misstänker det skulle visa sig då den är kall och inte då den är varm isåfall. Tror inte heller den har variabeltändpunkt originalRainn skrev:Yes ska göra!TheFlyingFin skrev:Rainn skrev: Då lär ju den få mindre bensin då eller kanske borde beställa hem ett munstyckeset? Tror inte jag har något bränslefilter
Något på bränsletillförselsidan är det troligen. Kolla kranen och filtret om du har något.Kan det vara tändningen? Har läst att om moppen får för mycket bensin och tändstiftet blir för blött så orkar det inte tända? Stämmer det?
Ska beställa hem munstycke sats så ska jag börja med ett för stort sen arbeta neråt tills den går bra, om det inte är felet så blir det väll att kolla på bensinkranen, bensinslangarna, bensinfilter, rengöra förgasaren och byta tändstift.TheFlyingFin skrev:Möjligt, men har lite svårt att tro det. Misstänker det skulle visa sig då den är kall och inte då den är varm isåfall. Tror inte heller den har variabeltändpunkt originalRainn skrev:Yes ska göra!TheFlyingFin skrev:
Något på bränsletillförselsidan är det troligen. Kolla kranen och filtret om du har något.Kan det vara tändningen? Har läst att om moppen får för mycket bensin och tändstiftet blir för blött så orkar det inte tända? Stämmer det?