Hur får ni på era handtag?

Allmänna mopeddiskussioner helt enkelt. Allt mellan himmel och jord dock med inriktning på moped.
Användarens profilbild
Rotmosmannen
Farsans gamla zündapp

Hur får ni på era handtag?

Inlägg av Rotmosmannen »

Hur f*n får ni på handtagen? Köpte nya CNC Tror jag dom heter typ transparenta med röda sidor kan länka senare. Hörde att man kunde använda T-sprit för det avdunstade sen men kom bara halvvägs sen sket det sig och vi fick såga av det.... Sen så sa någon att man kan använda såpa men det går bort då man ser igenom dom. Någon som har ett tips?

Orkar inte göra en ny tråd så frågar en till fråga, visst MÅSTE man ha plasticitet primer nör man ska måla kåpor för annars fäster det inte.?
Men kolla...ja la en post!
Hampu
Avstängd

Inlägg av Hampu »

Spruta hårspray har jag gjort när jag tryckt handtag tidigare, mina på mopeden går på utan några medel dock.
Användarens profilbild
Pelsnernels
Kinaraket

Inlägg av Pelsnernels »

Jag använder lacknafta och tryckluft. I med lacknafta,skaka runt, häll ut lacknaftan, och typ vrid på handtaget på en gång. Kommer det inte på som det ska tar jag tryckluft en in under det och sedan trycker/vrider på det.
Nels, Nels, Pelsnernels!
Användarens profilbild
användarnamn.
Elmoped

Inlägg av användarnamn. »

bensin.
glider på lätt och dunstar på nolltid
Bild
Användarens profilbild
Rotmosmannen
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Rotmosmannen »

Pelsnernels skrev:Jag använder lacknafta och tryckluft. I med lacknafta,skaka runt, häll ut lacknaftan, och typ vrid på handtaget på en gång. Kommer det inte på som det ska tar jag tryckluft en in under det och sedan trycker/vrider på det.
Jag använde Tsprit och det är väll ungefär samma sak? Kom halvvägs sen sket det sig och var hårt som fa-an. Men hur menar du med tryck luften? Man kommer inte mellan handtaget och det då dom sitter hårt som sten! Tog en slägga och slog, rörde sig inte en millimeter... Men testa med Tsprit igen då och häller lite på styret också och kör/hoppas på det bästa.
Användarens profilbild
TheFlyingFin
Kinaraket

Inlägg av TheFlyingFin »

Rotmosmannen skrev:
Pelsnernels skrev:Jag använder lacknafta och tryckluft. I med lacknafta,skaka runt, häll ut lacknaftan, och typ vrid på handtaget på en gång. Kommer det inte på som det ska tar jag tryckluft en in under det och sedan trycker/vrider på det.
Jag använde Tsprit och det är väll ungefär samma sak? Kom halvvägs sen sket det sig och var hårt som fa-an. Men hur menar du med tryck luften? Man kommer inte mellan handtaget och det då dom sitter hårt som sten! Tog en slägga och slog, rörde sig inte en millimeter... Men testa med Tsprit igen då och häller lite på styret också och kör/hoppas på det bästa.
Ett väldigt bra sätt är att använda handtagslim :) Glider sjukt bra tillförst men sedan så härdar limmet ofc och handtaget sitter fast bättre än någonsin :D
Bild

Jag är inte rasist, jag är pianist! Jag trycker ner båda vita och svarta!
Användarens profilbild
pizza-bagarn
Svårstartad skrothög

Inlägg av pizza-bagarn »

jag tog diskmedel för att dom skulle glida på och använda tryckluft och manpower för att få av dom ;)
Användarens profilbild
Rotmosmannen
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Rotmosmannen »

TheFlyingFin skrev:
Rotmosmannen skrev:
Ett väldigt bra sätt är att använda handtagslim :) Glider sjukt bra tillförst men sedan så härdar limmet ofc och handtaget sitter fast bättre än någonsin :D
Går det att skaffa på biltema?
Användarens profilbild
TheFlyingFin
Kinaraket

Inlägg av TheFlyingFin »

Rotmosmannen skrev:
TheFlyingFin skrev:
Rotmosmannen skrev: Jag använde Tsprit och det är väll ungefär samma sak? Kom halvvägs sen sket det sig och var hårt som fa-an. Men hur menar du med tryck luften? Man kommer inte mellan handtaget och det då dom sitter hårt som sten! Tog en slägga och slog, rörde sig inte en millimeter... Men testa med Tsprit igen då och häller lite på styret också och kör/hoppas på det bästa.
Går det att skaffa på biltema?
Ingen aning, har bara sett det på 24MX, för runt kanske 100kr burken eller något sånt.
Bild

Jag är inte rasist, jag är pianist! Jag trycker ner båda vita och svarta!
Skriv svar