Hej! Ska köpa en Aerox i veckan och vad bör jag tänka på vid köp av en Stunt-Aerox?
Går det att ta bort en fast svetsad tolva?
Tack på förhand!
“I live my life a quarter mile at a time. Nothing else matters: not the mortgage, not the store, not my team and all their bullshit. For those ten seconds or less, I’m free.”
Ludde Petersson skrev:Fram med vinkelslipen så e den borta!
och lite lack för att förhindra rost på ramen efteråt
Typ så jag tänkte! Tack men skulle vilja ha mer svar på vad jag ska tänka på när jag köper moppen.
“I live my life a quarter mile at a time. Nothing else matters: not the mortgage, not the store, not my team and all their bullshit. For those ten seconds or less, I’m free.”
skulle aldrig köpa stunt moppe, vet inte varför men tror att jag inte litar på moppen mår så bra... när folk rammlar och skit går sönder och lager/packningar går paj. det är ju saker som enkelt går att fixa men det tar ju tid och det men jag skulle kolla lite saker som dämpare och styrlager och etc...
Snowtiger skrev:skulle aldrig köpa stunt moppe, vet inte varför men tror att jag inte litar på moppen mår så bra... när folk rammlar och skit går sönder och lager/packningar går paj. det är ju saker som enkelt går att fixa men det tar ju tid och det men jag skulle kolla lite saker som dämpare och styrlager och etc...
Så det är inte värt om du är behov av moppe snabbt som fan, stuntar då och då, och har precis kollat på en kompis aerox och den var helt nedplockad startade inte och hade en neos motor vilket gjorde mopeden skit ful och han ville ha 4500 kr!!
Killen som säljer stunt moppen vill också ha 4500 och enligt han är den pigg och går skit bra. Bryr mig inte så mycket om utseendet men ska kolla gaffeln och dämparen i bak, kolla efter glapp och bromsar, däcken är i fint skick o lite repiga kåpor.
Enligt han :
" Har lagt ner c.a. 2000 kr på den:
Polini 70cc sport
Dellorto 19mm förgasare
Polini luftfilter
Malossi tryckfjäder
Polini kopplingsfjädrar
M.m.
Det finns en del småfix kvar men inget allvarligt. Fullt körbar och är riktigt pigg. "
Fick svaret "Byta till större munstycke och gashandtaget är lite löst men den är fullt körbar och får testas på plats " grejen är att jag måste ha moppe så fort som möjligt, har 11 mil till killen o de lär ju vara skit jobbigt om vi åker dit och inte köper den då. Lyckats pruta ned 1400kr.
Fick svaret "Byta till större munstycke och gashandtaget är lite löst men den är fullt körbar och får testas på plats " grejen är att jag måste ha moppe så fort som möjligt, har 11 mil till killen o de lär ju vara skit jobbigt om vi åker dit och inte köper den då. Lyckats pruta ned 1400kr.
Om det är så viktigt att hitta en moped så blir det väl knappast jobbigt att ni iallafall försöker?
Jag menar, man är ju villig att offra mer pengar när man är desperat än när man inte är desperat, så därför är det väl inte så farligt ifall du offrar lite mer tid och lite mer pengar nu när du verkar vara skitdesperat.
Om det är så viktigt att hitta en moped så blir det väl knappast jobbigt att ni iallafall försöker?
Jag menar, man är ju villig att offra mer pengar när man är desperat än när man inte är desperat, så därför är det väl inte så farligt ifall du offrar lite mer tid och lite mer pengar nu när du verkar vara skitdesperat.
Så du menar att det är onödigt? Fattar inte riktigt