AM6 motor slö UPDATE

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
Användarens profilbild
Knatten123
Svårstartad skrothög

AM6 motor slö UPDATE

Inlägg av Knatten123 »

Efter att min cylinder skar och jag bytt till en ny airsal 50cc sport vill den inte gå nå vidare på de högre varven (motorn vägrar att varva upp i effektkurvan). Jag tycker dock att det e ok bottendrag.

Jag har lyckats komma upp i effektkurvan genom att pressa motorn i nedförsbacke...

Det jag har prövat för att lösa problemet:
Rengjort förgasaren,
Provat munstyckena 100, 105, 110, 120,
Sotat ur röret,
Provat olika lägen på luftskruven,
Bytt tändstift

Setup:
AM6 motor
Turbokit HQ
Airsal 50cc sport (ej inkörd)
17,5 mm förgasare
Mina mekaniska kunskaper sträcker sig inte tillräckligt långt men skulle det kunna vara fel på membranet eller e jag bara allmänt sämst på att ställa in förgasaren?
Tack på förhand och jag uppskattar all hjälp! :)
Senast redigerad av Knatten123 den 11 april 2015, 20:24, redigerad totalt 6 gång.
BondenUndercover
Elmoped

Inlägg av BondenUndercover »

Kan vara att du missat att justera luftskruven, större munstycke: behöver mer luft, och står skruven kvar som på orginal så får den inte optimal blandning och brukar därför inte varva ut/gå slött
fullt ös körkortslös!
Användarens profilbild
Knatten123
Svårstartad skrothög

Inlägg av Knatten123 »

BondenUndercover skrev:Kan vara att du missat att justera luftskruven, större munstycke: behöver mer luft, och står skruven kvar som på orginal så får den inte optimal blandning och brukar därför inte varva ut/gå slött
Kan vara så. :)
Får ta och prova imorrn!
Användarens profilbild
KC
Elmoped

Inlägg av KC »

Testa plocka bort luftfiltret, går den bättre då så behöver du mindre munstycke.
Går den bättre med choke kan det indikera att du behöver större.
Användarens profilbild
Knatten123
Svårstartad skrothög

Inlägg av Knatten123 »

KC skrev:Testa plocka bort luftfiltret, går den bättre då så behöver du mindre munstycke.
Går den bättre med choke kan det indikera att du behöver större.
Jo jag gjorde det idag med storlek 120 (lite för stort skulle jag tro) men jag hade bara skruvat ut luftskruven 1,5 varv från botten. Så det blir till att testa att skruva ut mer.
Galdurf
Elmoped

Inlägg av Galdurf »

Om moppen går bättre med choken så kan du behöva flytta ner trottelbrickan, Annars upp om den går sämre. Du kan eventuellt tvätta förgasaren eftersom det kan finnas oljerester och skit, som gör att en blir seg. Eller så kan det vara som på min moppe, att den tjuvar luft. Kolla isåfall om förgasargummit är sprucket, eller om packningen i förgasaren inte sitter som det ska.
Användarens profilbild
Knatten123
Svårstartad skrothög

Inlägg av Knatten123 »

Update
Skriv svar