Peugeot Ludix -06 Startar ej

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
Tottteeee
Elmoped

Peugeot Ludix -06 Startar ej

Inlägg av Tottteeee »

Nu efter mycket krångel så har jag bestämt mig för att göra ett inlägg här i hopp om att någon stött på detta eller kan mer än mig.

Jag har en Peugeot Ludix Blaster -06 med diverse trim. Och nu efter vintern när jag kände för att åka ut och åka lite så började mopeden lukta väldigt bränt. Så jag åkte hem och tänkte inte mer på det.Men efter det så har inte mopeden startat något mer.

Den startar någon sekund på startgas.
Jag har bytt tändspole och tändstift. (Ingen skillnad)
Har gjort ren förgasaren rejält.
Testade även att hälla in bensin direkt in i cylindern.
Kompressionen tycker jag känns normal, kanske något dålig.
Reed-Ventilen såg fin ut.

Fick tips av en i närheten om att kolvringarna kunde vara dåliga?
Ville dock höra här först innan jag börjar skruva isär mopeden totalt då jag har lite brist på kunskap.

Någon som har en aning om vad som kan göra så den inte startar?

Tack på förhand
En fin sommardag när man kan glida på Ludixen (Y)
Användarens profilbild
Axel`s hemmabygge AB
Elmoped

Inlägg av Axel`s hemmabygge AB »

Jag vet inte om detta är det som är problemet men min startade inte pga tjuvluft, och när jag fick den att starta varvade den max... jag fattade inte vad det kunde vara. Men när jag sprutade startgas vid avgasrenaren märkte jag att den tog massa tjuvluft där, så ett tips att kolla om den tar tjuvluft vid avgasrenaren eller liknande.. :)
Går det att maxa är det trimmat för lite....
Användarens profilbild
Axel`s hemmabygge AB
Elmoped

Inlägg av Axel`s hemmabygge AB »

Jag vet inte om detta är det som är problemet men min ludix snake 08 startade inte pga tjuvluft, och när jag fick den att starta varvade den max... jag fattade inte vad det kunde vara. Men när jag sprutade startgas vid avgasrenaren märkte jag att den tog massa tjuvluft där, så ett tips att kolla om den tar tjuvluft vid avgasrenaren eller liknande.. :)
Går det att maxa är det trimmat för lite....
Skriv svar