Stuntmoppe?

Allmänna mopeddiskussioner helt enkelt. Allt mellan himmel och jord dock med inriktning på moped.
Olle-Sundqvist
Elmoped

Stuntmoppe?

Inlägg av Olle-Sundqvist »

Hej,
hade tänkt skaffa mig en ny stunt moppe. Har tänkt mig en slider men är lite fundersam över trumbromsen. Blir den lätt dålig efter ett tag? Finns de nått lätt sätt att underhåll den? Om ni inte föredra slider vrf och vad föredrar ni? Tacksam för svar :D
Användarens profilbild
Rainn
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Rainn »

Tror inte att du kommer att få problem med bromsen, så jag föredrar nog slider som första stunt moppe.
“I live my life a quarter mile at a time. Nothing else matters: not the mortgage, not the store, not my team and all their bullshit. For those ten seconds or less, I’m free.”
Olle-Sundqvist
Elmoped

Inlägg av Olle-Sundqvist »

Okey nån som har eller haft en slider som har en sån erfarenhet? :D
Hampu
Avstängd

Inlägg av Hampu »

Jag har en Slider.
Kommer nog inte äga någon annan stuntmoped än slider heller (Slidern är enda mopeden jag ägt!) och ångrar inte en sekund att jag köpte just en Slider. Finns ingen moped som är så skön att köra!

Nej, du kommer inte ha problem med trumbromsen.
Kunde jag inte ens få bakhjulet att låsa sig helt på ren asfalt, än fast jag hade 4 fingrar på bromsen och tog i så mycket jag kunde, ändå hade jag inget problem med att köra bakhjul och ha två fingrar på bromsen, så att bromsen tar dåligt behöver du inte oroa dig om när det kommer till wheelies.

Till slut gick ju min bromsvajer av, bytte bromsvajer och bromsen tar nu hur bra som helst utav den enkla lösningen :roll:

Slutsats: Det i princip kvittar ifall det är trumbroms eller skivbroms på en moped.
Skriv svar