Tips på bra mopeder

Allmänna mopeddiskussioner helt enkelt. Allt mellan himmel och jord dock med inriktning på moped.
yamaha270
Svårstartad skrothög

Tips på bra mopeder

Inlägg av yamaha270 »

Tja, dags att köpa ny moped och undrar om ni har några bra scootrar att tipsa om? Har cirka 8-9k att röra mig med. Inga speciella krav förutom att det ska vara kvalitet.
Har kollat in speedfight 2, aerox och cpi oliver city. Har sett väldigt många som kör cpi och de är ganska billiga, en helt ny för 10k och de går bra också har jag hört av mina vänner(trimmade). Finns det nåt speciellt att kolla upp på de 3 modellerna ifall man köper de begagnade och ge gärna tips på några andra modeller ni tycker ser bra ut och håller :mrgreen:
Bild
Användarens profilbild
Pelsnernels
Kinaraket

Inlägg av Pelsnernels »

CPI funkar bra i många fall. Skulle jag varit du skulle jag köpt areox
Nels, Nels, Pelsnernels!
Hampu
Avstängd

Inlägg av Hampu »

CPI är lågkvalitetsmopeder som kopierat minarellis motorer (iallafall på deras crossmopeder)
Användarens profilbild
Rainn
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Rainn »

Piaggio Typhoon, Gilera Stalker, Peugeot Vivacity, Peugeot Speedfight 1,2 och 3, Yamaha Slider, Yamaha Aerox, Derbi Senda, Beta RR, Yamaha Neos, Yamaha JogR och Aprilia SR50.

Googla fram bilder på någon av de här mopederna och se om du blir lite mer intresserad utav något av det jag skrev.

Rekommenderar mest:
Yamaha Aerox
Yamaha Slider
Peugeot Vivacity
Peugeot Speedfight 1 2 3
Piaggio Typhoon
“I live my life a quarter mile at a time. Nothing else matters: not the mortgage, not the store, not my team and all their bullshit. For those ten seconds or less, I’m free.”
Användarens profilbild
TheDewTuning
Svårstartad skrothög

Inlägg av TheDewTuning »

Jag skulle kört på Yamaha aerox eller Yamaha slider. Båda har riktigt roliga kör egenskaper och är kvalitetsmaskiner. :D
Yamaha Aerox!
Användarens profilbild
Magister543
Svårstartad skrothög

Inlägg av Magister543 »

Gilera Runner! :)

Säger inte detta enbart för att jag själv äger en, utan för att där har du en moped med kvalitet till. ifall du ska trimma den har den utmärkt väghållning och skarpa bromsar, även lätt att hitta delar på svenska sidor!
"Det här skottet är från ett sådant avstånd att antingen sätter vi den, eller så missar vi." - Göran Zackrisson
Skriv svar