Derbi Senda problem

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
derbiifelix
Elmoped

Derbi Senda problem

Inlägg av derbiifelix »

Tjena, för några dagar sedan så råkade ja köra rätt bra hårt över en stock men min Derbi som någon skitunge hade lagt ner direkt efter en liten böj, och dämparna slog i rätt hårt. nu såg jag idag att det börjat rinna olja från dämparen och ner på däcket. Alltså någon packning som gått. Men jag som amatör meckare vet ju inte, går det att köra med trasig packning eller kan jag riskera något annat? och ifall jag skulle behöva byta packning hur svårt är det då isf? alla tips är välkommna!

mvh Felix
Ludde Petersson
Elmoped

Inlägg av Ludde Petersson »

har min paiolis right side up gaffel så är det en busis att byta packboxar.
nu vet jag inte om det var gaffeln du mena men..
derbiifelix
Elmoped

Inlägg av derbiifelix »

jag har Showa USD gaffeln
derbiifelix
Elmoped

Inlägg av derbiifelix »

som tur är så rinner ingen olja på bromsbeläggen utan bara ned med gaffeln så vad är det värsta som kan hända om oljan börjat försvinna i dämparen?
Användarens profilbild
Rexxy
King of the street

Inlägg av Rexxy »

Att dämparen blir mjuk och den kommer gunga när du kör. Alltså bara fjädra, ingen stötdämpning. :)
derbiifelix
Elmoped

Inlägg av derbiifelix »

Men är det ok att köra tills man börjar märka någon skillnad att den börjar fungera sämre mm? eller kan jag riskera något annat? för jag kör liksom bara på vanliga raka vägar så den kommer inte att slå i direkt någonstans.
derbiifelix
Elmoped

Inlägg av derbiifelix »

såg nu också på en annan sida att man kan försöka först med att rengöra gaffeln med bladmått.. så blir o försöka det först innan jag går över till att byta packningar mm :D
Skriv svar