Derbi Senda xtreme 06 tändingsfel

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
YamahaNeos
Elmoped

Derbi Senda xtreme 06 tändingsfel

Inlägg av YamahaNeos »

Tjena! Jag har en Derbi Senda extreme 06 som jag köpte idag men den har nåt rackarns elfel :( Den kan tvärstarta ibland men dör samma sekund. Och sen när man tar lös tändstiftet och håller mot en topplocksbult så ger den bara gnista ibland.

Är det tändspolen/cdi dom sitter ju ihop, eller är det tändplattan? Nån som vet hur man mäter upp tändspolen eller tändplattan? Eller bara vet som är fel? Kan även meddela att jag har slipat på jorden så den ska det inte vara fel på.

Väldigt tacksam för svar/Mvh
Yamaha Aerox-02
Stage6- MKII racing 70cc
Stage6- pwk 21mm
Stage6- pro replica
Stage6- insug
2,9 och 3,5g
cod3mwf
Svårstartad skrothög

Inlägg av cod3mwf »

Dålig cdi jord ? kolla alla cdi kablar också alternativt byt stift fungerar inte det kolla om en kompis har en cdi du kan få låna å testa med har du då bytt cdi tändkabel stift så är det nog tändplattan som är felet !
YamahaNeos
Elmoped

Inlägg av YamahaNeos »

Jag har slipat upp så cdin får jord och har köpt ett nytt tändstift, det enda som jag inte har gjort är att ta lös tändkabeln från cdin, jag har dock testat men den verkar ju sitta fast, eller den bara snurrar så jag sket i det. Något annat tips? Är väldigt tacksam för svar, någon som har ett spänningsschema till Derbi Senda extreme 06?/mvh
Yamaha Aerox-02
Stage6- MKII racing 70cc
Stage6- pwk 21mm
Stage6- pro replica
Stage6- insug
2,9 och 3,5g
Skriv svar