köra med skyllt eller inte

Allmänna mopeddiskussioner helt enkelt. Allt mellan himmel och jord dock med inriktning på moped.
Användarens profilbild
DtBaronen
Elmoped

köra med skyllt eller inte

Inlägg av DtBaronen »

Tjenare, har inte långt kvar till b körkortet och börjar bli nojig på mopeden. Varför är jag nojig? Kolla min signasignatur.
Då undrar jag om det är värt att plocka av skylten en låta den sitta pÅ.tack
Dt50r 06 setup:
Polini guss 80cc
21mm black racing
Enox rör
malossi membran
Användarens profilbild
Knatten123
Svårstartad skrothög

Re: köra med skyllt eller inte

Inlägg av Knatten123 »

DtBaronen skrev:Tjenare, har inte långt kvar till b körkortet och börjar bli nojig på mopeden. Varför är jag nojig? Kolla min signasignatur.
Då undrar jag om det är värt att plocka av skylten en låta den sitta pÅ.tack
Ett fordon kan aldrig begå ett brott.
Vad betyder detta?
Jo om du får snuten i ryggen och du smiter med skylten kvar kan de fortfarande inte fälla dig för något om de kommer hem till dig senare. Polisen måste ta dig på bar gärning.

Skylt eller ej så antar jag att du smiter om du får blåljus bakom dig?
Användarens profilbild
Freppefreak
Svårstartad skrothög

Inlägg av Freppefreak »

Jag är mycket bekvämare utan skylt dem gångerna jag blivit jagad, om man smiter så händer inget. Däremot med skylt på så kommer dem kanske hem till en...
Användarens profilbild
TheFlyingFin
Kinaraket

Inlägg av TheFlyingFin »

Freppefreak skrev:Jag är mycket bekvämare utan skylt dem gångerna jag blivit jagad, om man smiter så händer inget. Däremot med skylt på så kommer dem kanske hem till en...

Ingen skillnad. Du kan säga någon annan hade lånat din jacka och hjälm och byxor och sen tagit din moped och åkt med den.
Bild

Jag är inte rasist, jag är pianist! Jag trycker ner båda vita och svarta!
Hampu
Avstängd

Inlägg av Hampu »

TheFlyingFin skrev:
Freppefreak skrev:Jag är mycket bekvämare utan skylt dem gångerna jag blivit jagad, om man smiter så händer inget. Däremot med skylt på så kommer dem kanske hem till en...

Ingen skillnad. Du kan säga någon annan hade lånat din jacka och hjälm och byxor och sen tagit din moped och åkt med den.
Dock kan det bli snack om att du låtit honom köra din trimmade moped vilket gör det ännu jobbigare.

En kompis/bekant till mig blev filmad av snuten när han hade stått och tankat mopeden och den dagen hade han både kört ifrån (utan skylt t.o.m.) och sprungit ifrån snuten, på kvällen hade polisen fått reda på var han bodde. Ingen aning ifall han hade blivit nedgolad eller hur polisen fick reda på vem han var, men han greps hemma den kvällen iallafall.

Med detta vill jag säga att vill man verkligen inte bli tagen, så ska man gömma så många bevis som möjligt!
Jag kommer endast använda mopeden till att leka i sommar, och jag kommer inte köra med skylt igen iallafall!
Användarens profilbild
Knatten123
Svårstartad skrothög

Inlägg av Knatten123 »

TheFlyingFin skrev:

Eller så nekar du att du inte har åkt med den och att ingen kännedom finns angående en annan förare, polisen kan ändå inte gripa dig för något om de inte tar dig på bar gärning som jag skrev förut. Dessutom måste bevisen vara "bortom all rimligt tvivel" att det är du som har kört för att bli fälld.
Användarens profilbild
DtBaronen
Elmoped

Inlägg av DtBaronen »

Får tacka för alla svar! Får nog ta av den, har all möjlighet att smita + dts ser skit ut med skylt :)
Dt50r 06 setup:
Polini guss 80cc
21mm black racing
Enox rör
malossi membran
Skriv svar