TZR 50 avgas problem

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
willehz
Elmoped

TZR 50 avgas problem

Inlägg av willehz »

Hej jag har en yamaha tzr 50 som accar jätte bra, den orkar alltid och går ca 90 men ngt är fel. Jag vet inte riktgt vad felet är men jag gissar att det är ngt med förgasaren eventuellt choken (den dör inte när man gasar mkt). Grejen är att den ryker väldigt mkt och det har täppt igen avgasröret. Därför har jag tagit av det och rengjort det. Men nu undrar jag vad det kan vara som gör att den ryker så mkt för jag vill inte behöva tvätta ur avgasröret helt igen om bara någon månad. Någon sam har någon aning om vad jag bör göra/kolla? : :) :roll:
Användarens profilbild
Knatten123
Svårstartad skrothög

Re: TZR 50 avgas problem

Inlägg av Knatten123 »

willehz skrev:Hej jag har en yamaha tzr 50 som accar jätte bra, den orkar alltid och går ca 90 men ngt är fel. Jag vet inte riktgt vad felet är men jag gissar att det är ngt med förgasaren eventuellt choken (den dör inte när man gasar mkt). Grejen är att den ryker väldigt mkt och det har täppt igen avgasröret. Därför har jag tagit av det och rengjort det. Men nu undrar jag vad det kan vara som gör att den ryker så mkt för jag vill inte behöva tvätta ur avgasröret helt igen om bara någon månad. Någon sam har någon aning om vad jag bör göra/kolla? : :) :roll:
Skulle tro att den får för mycket olja, kör du direkt blandat i tanken eller med oljetank?
carl allstrin
Elmoped

Inlägg av carl allstrin »

den får antingen för mycket 2 t olja eller så kanske den suger växellådsolja
willehz
Elmoped

Inlägg av willehz »

Jag har separat olje tank så den borde blanda själv kan man ställa in det nånstans?
carl allstrin
Elmoped

Inlägg av carl allstrin »

oljepumpen har en justerskruv kolla så den är rätt inställd
willehz
Elmoped

Inlägg av willehz »

jag hade ett olje läckage som jag laga det kanske gjorde att den fick mer olja och nu måste justeras? kan det vara luftskruven känns som att ngt med förgasaren kan vara fel
Skriv svar