Rieju flödar över när man växlar ner?

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
msr
Elmoped

Rieju flödar över när man växlar ner?

Inlägg av msr »

Tjena! Skulle precis dra hem till morsan och så kom jag till ett stoppljus. Skulle växla ner och stanna men det blev grönt innan jag han stanna och så fort jag började gasa så flödade moppen över? Den flödar inte om jag kör runt utan bara när jag växlar ner och sen kör iväg snabbt typ O.o Försökte kicka igång den men gick inte. Gick med den en bit och prövade att spring starta den och då gick det. Den gick precis som vanligt som om inget hade hänt. Men när jag kom till en backe utanför min pappa för vi hade garage där så böade den ihop i backen. Jag drog in choken i backen och den fick bara kraft om jag låg på 2:an. Inga andra växlar funkade. Kom upp för backen och fortsatte mot garaget. Då gick den inte med choke. Körde utan och så dog den utanför garaget. Då hade den jätte dålig tomgång.

Kan också tillägga att jag fick igång moppen vid trafikljuset men bara med choken. Släppte jag choken dog den. Och gasade jag så dog den :(

Lite tråkigt att man inte ska kunna köra när allt annat funkar. Och körde hela dagen igår och då funkade den hur fint som helst!

Setup: Technigas Enox urpluggat och sportluftfilter
moddlaren
Farsans gamla zündapp

Inlägg av moddlaren »

Tanka
moddlaren trimma lungt
msr
Elmoped

Inlägg av msr »

moddlaren skrev:Tanka
Full tank det som är problemet :S
msr
Elmoped

Inlägg av msr »

moddlaren skrev:Tanka
Någon idé vad det kan vara? för har full tank :(
moddlaren
Farsans gamla zündapp

Inlägg av moddlaren »

Ok full tank.

kolla över förgasaren noga o kolla speciellt nålventilen i flotörhuset så den stänger som den skall det är vanligt att det blir beläggningar av gammal bensin över vintern.
moddlaren trimma lungt
msr
Elmoped

Inlägg av msr »

moddlaren skrev:Ok full tank.

kolla över förgasaren noga o kolla speciellt nålventilen i flotörhuset så den stänger som den skall det är vanligt att det blir beläggningar av gammal bensin över vintern.
Får titta på det. Men vi gjorde rent förgasaren typ 1 vecka sen och nu är det första gången ja kör. bara prövat att starta den :S
msr
Elmoped

Inlägg av msr »

moddlaren skrev:Ok full tank.

hur vet jag att den stänger som den ska också?
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

Plocka av flottörskålen, tryck upp flottören och slå på bensinkranen. Då ska det inte rinna ut någon bensin.

Men även om nålventilen läckte skulle det bara rinna ut ur förgasaren genom överflödningshål eller vad man ska kalla det, förutsatt att din förgasare har sådana och att den/dom fungerar
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
msr
Elmoped

Inlägg av msr »

bensinskalle skrev:Plocka av flottörskålen, tryck upp flottören och slå på bensinkranen. Då ska det inte rinna ut någon bensin.

Men även om nålventilen läckte skulle det bara rinna ut ur förgasaren genom överflödningshål eller vad man ska kalla det, förutsatt att din förgasare har sådana och att den/dom fungerar
Överflödshål har jag MEN! Vet inte om det läckte vid rödljuset men vid garaget så läckte det bensin ur överflödshålet och då hade den flödat över :( Kan det vara att flottören hänger sig? Om det den gör det hur fixar jag det? :P
msr
Elmoped

Inlägg av msr »

bensinskalle skrev:Plocka av flottörskålen, tryck upp flottören och slå på bensinkranen. Då ska det inte rinna ut någon bensin.

Kan det vara så att det är lite för stort huvudmunstycke?
Skriv svar