Tjena! Körde precis och märkte att när jag håller inne kopplingen på 1:an typ så vill den driva fram när jag gasar. Märkte även också att när den står på tomgång så har den perfekt tomgång men när jag drar in kopplingen så blir det jätte dålig och ostabil. Samt att när jag då lägger i växeln så kan det hända att ja får kärringstopp ståendes. Någon som kanske vet vad det är?
Knatten123 skrev:Prova att spänna kopplingsvajern.
Vi har den spänd som mycket som det går. Om man tittar på kopplingsarmen så är det precis som att den skulle behöva gå lite mer. För att det tar stopp vid ett viss ställe och det är så långt armen kommer, Den behöver gå lite längre för att få full frikoppling typ :S
Kopplings armens anläggnings yta nere i motorn kan vara sliten då kopplar det inte ur hur mycket du än spänner wiren.
ta loss wiren nere på motorn vrid armen baklänges så fjädern lossnar drag sedan armen rakt upp. Längst ned på armen ser du tydligt att kopplings stången sliter på en exenter. Är denna exenter sliten någon mm kopplar det helt enkelt inte ur..
MacGyver84 skrev:Kan ju vara dags att byta lameller också det behöver inte vara svårare än så.
är lammellerna slitna så slirar det konstant det smyg drar inte hela tiden, ganska logiskt
På min Puch Montana små ryckte det vid stillastående och den slirade även lite när den var kall jag hade rätt spänd koppling ändå vart det så och det vart bra vid byte av lameller för mig i alla fall jag utgick från det när jag skrev.