Vento gt-Max 2-stroke

Allmänna mopeddiskussioner helt enkelt. Allt mellan himmel och jord dock med inriktning på moped.
Xertollo
Elmoped

Vento gt-Max 2-stroke

Inlägg av Xertollo »

Hej! Det är så att jag har ett litet problem eller en fundering gällande min vento, jag har haft den sedan i vintras och den har gått i 25/30 km/h som den ska i och med att den är strypt. Nu för någon dag sedan var det dags att dra fram den för att börja köra igen efter vintern, den startade efter några kick och jag drog i väg o tanka, bytte olja osv. På vägen tillbaka från macken så uppstod då min fundering ,jag kunde helt plötsligt få upp moppen i 50 km/h nu och den kördes ostrupt på något sätt utan att jag rört några sladdar osv,dagen efter körde jag igen och den gick då i 30 km/h igen, vet någon vad detta kan bero på????? Oerhört tacksam för svar!
Användarens profilbild
Sammaboss
Svårstartad skrothög

Inlägg av Sammaboss »

Är det såndär cdi strypning där man bara kan rycka en kontakt så den går typ 50? Isånafall skulle ju den kunna glappa. :)
Xertollo
Elmoped

Inlägg av Xertollo »

Yes det är det, aa det är möjligt , har du koll på vart sladden går? :s, skulle inte va fel om den åkte ut oftare liksom :) :D
Xertollo
Elmoped

Inlägg av Xertollo »

Yes det är det, aa det är möjligt , har du koll på vart sladden går? :s, skulle inte va fel om den åkte ut oftare liksom :) :D
Skriv svar