Moppen hackar vid fullgas

Allmänna mopeddiskussioner helt enkelt. Allt mellan himmel och jord dock med inriktning på moped.
Användarens profilbild
aleekksandeer
Elmoped

Moppen hackar vid fullgas

Inlägg av aleekksandeer »

Jag kör en urpluggad MH Ryz och när jag drar fullgas i sista växeln så hackar den men när jag håller i choken så kommer den upp i högre hastighet och slutar hacka. Hur fixar jag detta? (okunnig)
"Whoever said that money doesn't buy happiness didn't know where to shop."
Användarens profilbild
DtBaronen
Elmoped

Inlägg av DtBaronen »

Hej! Det låter som ett klassiskt fall då du behöver öka något i huvudmunstycke!
Sen hur mycket större är svårt att säga, men beställ en sats av munstycken så blir det nog bra!
Dt50r 06 setup:
Polini guss 80cc
21mm black racing
Enox rör
malossi membran
Användarens profilbild
Knatten123
Svårstartad skrothög

Inlägg av Knatten123 »

Lånar tråden lite!

Om moppen inte vill varva, ska det vara större munstycke?
Användarens profilbild
DtBaronen
Elmoped

Inlägg av DtBaronen »

Knatten123 skrev:Lånar tråden lite!

Kan vara för litet, ge full gas i ca 20 sek på 6an, stäng av den i farten (HÅLL IN KOPPLINGEN NÄR DU STÄNGER AV!) låt moppen stå i några minuter och efter detta skruvar du av tändstiftet och tar en titt:) Är det svart får den för mycket, är det vitt så får den för lite, Ljusbrun är du ute efter!
Dt50r 06 setup:
Polini guss 80cc
21mm black racing
Enox rör
malossi membran
Användarens profilbild
Knatten123
Svårstartad skrothög

Inlägg av Knatten123 »

DtBaronen skrev:

Kan vara för litet, ge full gas i ca 20 sek på 6an, stäng av den i farten (HÅLL IN KOPPLINGEN NÄR DU STÄNGER AV!) låt moppen stå i några minuter och efter detta skruvar du av tändstiftet och tar en titt:) Är det svart får den för mycket, är det vitt så får den för lite, Ljusbrun är du ute efter!
Okej, tack!
Ska kolla när jag kommer hem. Men jag har redan beställt munstyckessatts.
Kör turbokit med ny 50cc cylinder för den andra skar och nu vill den inte varva upp i effektkurvan så jag hoppas på att det är större munstycke som gäller. :D
Användarens profilbild
Rexxy
King of the street

Inlägg av Rexxy »

DtBaronen skrev:

Några rätt, ett STORT fel. Man ska inte vänta några minuter. Man måste kolla på stiftet direkt.
Färgen på stiftet ändras efter ett tag och läsningen av färgen blir inte korrekt.
Användarens profilbild
DtBaronen
Elmoped

Inlägg av DtBaronen »

Tack, detta visste jag inte!
Dt50r 06 setup:
Polini guss 80cc
21mm black racing
Enox rör
malossi membran
derbiifelix
Elmoped

Inlägg av derbiifelix »

Hehe, hade samma problem själv när ja böt till effektröret, och jag hade det precis likadant. Den hade liksom aldrig kraften och orken att varva ut förutom i nedförs backar och att man hörde på ljudet att den "hackade". så jag böt upp i munstycke och nu går den bra. om den plötsligt börjar "blöddra" med nya munstycket så är det troligtvis för stort. :)
Användarens profilbild
Knatten123
Svårstartad skrothög

Inlägg av Knatten123 »

derbiifelix skrev:Hehe, hade samma problem själv när ja böt till effektröret, och jag hade det precis likadant. Den hade liksom aldrig kraften och orken att varva ut förutom i nedförs backar och att man hörde på ljudet att den "hackade". så jag böt upp i munstycke och nu går den bra. om den plötsligt börjar "blöddra" med nya munstycket så är det troligtvis för stort. :)
Tack!
Jo jag hoppas verkligen att den ska gå bra med de kommande munstyckena då jag varit utan moppen allt för länge!
:D
Skriv svar