Trimma aerox naked 2014

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
Hampu
Avstängd

Inlägg av Hampu »

Rainn skrev:
Hampu skrev:
Rainn skrev:Inte för att skryta, och jag hatar att ljuga men jag fick upp min Peugeot Vivacity i 84 km/h enligt gps och bilmätare.

Ingen jävla glädjemätare här..

Setup:

Stage6 Pro Replica
Boostbottle
Racing membran
Dragen v-ring

Första jag gjorde var att dra v-ringen då gjorde den ca 65 enligt gps, sedan bytte jag till ett trimrör då gjorde den ca 79 km/h, sen kom racing membranet och då gjorde den ca 83 sen boostbottle och fick även bättre gasrespons och 3 km/h extra fart. bestyckade även förgasaren så den gjorde 84 med bara den setupen.. sen beror det på i vilket väder man kör vilken bensin man kör på skicket på motorn osv.
Jävligt stor skillnad på pro replica och zx.
Haha aa, fattar inte varför har man ens ZX? Kan någon förklara det? Om det nu är samma som ett orginal rör varför inte bara köpa 70cc?
1. Ett ZX kostar bara hälften av ett originalrör, blir billigt ifall man åker fast.
2. Originalrör är det fulaste som finns på denna planet.
oscaee
Svårstartad skrothög

Inlägg av oscaee »

assssåååå min slider med 70cc zx 17,5mm förgasare osvvvvvv går i 300km/h på mätaren så antar att den går i 300 och de är ingeglädje mätare
nej men helt ärligt jag tvekar att du kommer få upp den i 80 me den setupen
du lär ha 70cc och något högvarvigare rör och större fögasare...

min polares aerox med följande setup

70cc stage 6 racing
zx rör
17,5mm
stage6racing vev
malossi multivarr 6g vikter
malossi flyclutch med hårdare fjädrar
22% tryckfjäder
sen självklart annat insug reeads och osv gjorde precis 96 km/h med gps så ja du lär i princip kosta på dig och köpa 70cc osv för att komma upp i 100!
Användarens profilbild
Jeffan98
Elmoped

Inlägg av Jeffan98 »

oscaee skrev:assssåååå min slider med 70cc zx 17,5mm förgasare osvvvvvv går i 300km/h på mätaren så antar att den går i 300 och de är ingeglädje mätare
nej men helt ärligt jag tvekar att du kommer få upp den i 80 me den setupen
du lär ha 70cc och något högvarvigare rör och större fögasare...

min polares aerox med följande setup

70cc stage 6 racing
zx rör
17,5mm
stage6racing vev
malossi multivarr 6g vikter
malossi flyclutch med hårdare fjädrar
22% tryckfjäder
sen självklart annat insug reeads och osv gjorde precis 96 km/h med gps så ja du lär i princip kosta på dig och köpa 70cc osv för att komma upp i 100!
Snacka om att över drivq
Användarens profilbild
MacGyver84
Farsans gamla zündapp

Inlägg av MacGyver84 »

Jag personligen är övertygad om att man kan få upp en moped i 90 som max med ett bra och högvarvigt effektrör och annat trim utom 70cc. Jag har sett nån guide på internet är rätt säker på att det är på just denna sida då är det en som rekommenderar olika rör och 70cc och skriver upp vad mopeden kan göra med en viss setup till och med hur många hästkrafter dom kan få med setupen. Och redan vid bara effektrör så har det stått toppfart 90 tex.
AndenIflaskan
Svårstartad skrothög

Inlägg av AndenIflaskan »

fick upp min pgo t.rex i ärliga 80km/h med 17,5mm förgasare orginal 50cc, ostrypt cdi ostrypt insug, malossi multivar med dr.pulley vikter, malossi koppling med gula fjädrar, doppler sport membran, stage6 pro replica.
bytte nästan allt förutom orginal cc:n och kom upp i 80km/h..
jag har också lite svårt att tro att man får en aerox up i 90 med endast urpluggat zx och avstrypt (och nått mer, kommer ej ihåg)
PGO T.REX
stage6 pro replica, 19mm förgasare, avstrypt luftburk, malossi multivar, 6,5g dr pulley vikter, malossi fly(gula fjädrar), gul tryckfjäder. ostrypt cdi, doppler membran. stage6 racing 70cc.
OBS: moppe tiden slut nu, moppen såld och bil införskaffats ist :D
Skriv svar