Bilder från rexxy

Detta skall vara en moped som skall ta mig till och runt på diverse olika moped rallyn, samt små turer här hemma! Kommer vara ett långtids projekt då en allt görs lite då och då.
Att göra lista:
Montera zundapp motorn + nya förstärkta fästen.
Klä om sadeln -
Polera och vaxa-
Nya däck - Klart!
Pulver lacka fälgarna - längre fram!
Tänkte ta en annan bakskärm och korta av den.
Mer info kommer i uppdateringarna.
Motorn :
zundapp ks100 (92cc) 5växlad
28mm förgasare
Pvl tändning.
RP2 rör.
motorn är tidigare bänkad med en halv kass pipa på 15hk.
Spons: Alvars.se
Lite bonus bilder på mina andra gamla mopeder.
Mustang cobra med minitherm 70cc

Mcb husqvarna

Zundapp gts 70cc supertherm med 19mm 4 växlad.

Plockade även hem 8liter olja så man har under säsongen i alla mopeder + 2 liter jordgubsolja av japan racing.

URL=http://s1050.photobucket.com/user/Krist ... .jpeg.html]

Titta inte på det fula topplock!

sachsen är ur

prov start i morgon

iväg nu och kränga däck tänkte jag

Nästa vecka får jag hjälp av en svetsare som hjäklper mig med ordentliga motorfästen, och anslutning till röret, sen är det inte långt kvar, den 21mars skall den åka på rally!

skriftligt idag.. motorn har nya fästen och kedjan går fritt samt röret går att montera. Nu är det nästa problem, bakbromsen och fotstöd!

10/3
Förgasaren lutar för mycket? Vad säger ni med erfarenhet?

Sen är det ju problem med bakbroms.. får köra utan dålänge! Kan dra röret på vvänster sidan men inte lika snyggt.

11/3
Fick på kedjan, samt röret sålänge, har testkört mopeden på ettans växel, kräm finns det gott om!

15/3
Idag har jag försökt att få luft i framhjulet utan slang men går tyvärr ej med dessa däck o fälgar, och nu med slang vill ej däcken hoppa ut ordentligt, kör såhär ett tag.
Annars har det inte hänt allt för mycket, har en sadel på g hem bättre beg. Skulle behöva drevs om då den är pågränsen.. kommer lite random bilder.

Volvon får jobba!:)

17/3 Testat lite hårdare idag, 2an med gps slutade på 93,5km/h, finns lite till att ge, måste dreva om rejält, Idag har jag 18-40 vilken storlek rek ni på bakan`?