Jag läste guiden och den var bra men det var en guide på en cross det är väl lite annorlunda att byta styre på en scooter som jag har?
Behöver man ta bort kåporna och så eller?
Du måste byta styrstam. Orginal sitter styrstammen och styret ihop, så en styrstam måste du köpa. framkåporna tror jag du måste ta lös när du byter styrstam och styre.
//Holma
SliderAndersson skrev:Håller med holma rekomenderar dopplers styrstam !
Passar Hebo styre med tex dopplers styrstam?
För jag hittar inte någon Hebo styrstam som passar till blaster
Ja det passar!
Du måste ta bort framkåpan, ja:)
P0JKEN skrev:ingen märkvärdig effekt, mera att det drar mindre bensin.
Men spelar ingen roll om man trimmar hårt. Din motor är mera törstig än en finsk bastu badare är på HB.
det kan va lite klurigt men man kan ta en gummi hammare och lägga nått imellan så går det bra min kompis hadde en exakt likadan aerox -05 och skulle sätta nudbar men det gick ändå ganska lätt/snabbt
nej det är inte svårt, bara att ta bort alla saker från gamla styret, ta bort styet, på med nya styrstamen, sen nya styret, sen alla saker på styret:)
P0JKEN skrev:ingen märkvärdig effekt, mera att det drar mindre bensin.
Men spelar ingen roll om man trimmar hårt. Din motor är mera törstig än en finsk bastu badare är på HB.
[quote="gaskanin"]Går det att ha styrlås på dopplers styrstammar?[/quote]
jupp går fint! styrlåsen sitter under orginalstyret. Det är bara orginalstyret som byts mot styrstam och styre. Är det gaffel däremot man byter så är jag inte så säker att man fixar att behålla styrlåset...
gaskanin skrev:Går det att ha styrlås på dopplers styrstammar?
jupp går fint! styrlåsen sitter under orginalstyret. Det är bara orginalstyret som byts mot styrstam och styre. Är det gaffel däremot man byter så är jag inte så säker att man fixar att behålla styrlåset...