Eftersom många på Twostrokes facebook sida sett och undrat över min mt så slänger jag upp denhär tråden om historien bakom den

Det började med att jag letade efter en billig moppe att iprincip bara leka med så mt5 var ett klockrent val! Billiga, mycket delar och bra motor.

Vi började bygga om en kompis mt5a o sket rent sagt i vad han tyckte

Senare samma dag köpte jag mig min mt5a men tyvärr så har jag ingen helhetsbild på hur den såg ut då

Här är en bild från midsommarn 2014 tagen på timmernabbens camping söder om Kalmar för er som bryr er

Det tog inte lång tid innan jag o några kompisar kläckte idéen att göra tvärt emot vad alla andra gör, som är höja sina mt5or

Vi tog allt vi kunde hitta o komma på, ett par metallbitar fick bli svarta och ersatte dämparna där bak så den blev låg o go

Köre ett tag med ett upp&ner vänt cross styre och det var rent sagt horribelt..

MT'n började ta form och folk gillade den men den gick som en påse nötter hehe..
Setup
Org cylinder (övre kolvringen fattades det ca 2cm av

Org rör (pluggat)
Org fögg
Org membran
Org insug
Org drevning (I guess..)
Biltema sportfilter

Detta höll ju verkligen inte om man ville se ut som nå mc knutte på den lille mt'n..

Någon månad och en tömd plånbok senare såg det ut såhär

Setup
K-star 70cc
Planad org topp (märkte ingen skillnad mellan planad org och 45mm högkompstopp..)
Gianelli 2t krök med relativt rak stinger ut i en jamarcol dämp
Barikit insug
Stage6 r/t 24mm pwk
Malossi e13 racing
14-va de nu va bak drevning
Kan tillägga att jag vart uppe i över 90 (då i nedförsbacke) och dessa hastigheter på en helt steldämpad liten maskin som denna är helt efterblivet om man inte tänkt köra rakt fram på sprinten

Den gick som satan måste jag säga, kan vara att det bara kändes så då man satt närmare marken än ens knäskålar hehe

Detta var min mt5a och här kommer resten av de bilder jag har på den!
Peace out