4-takt kinapuff urpluggad men går inte bra?

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
asti27
Svårstartad skrothög

4-takt kinapuff urpluggad men går inte bra?

Inlägg av asti27 »

Hejsan! har en Motogino 4-taktare, det är så att alla strypningar är borta men den är slö och gör bara 55 ändå, tips på vad man kan göra eller vad som är felet? Mvh.
david96 skrev:killar låt han köra ihjäl sig, YOLO fittest survive, dumma dör ut och deras gener går inte vidare :)
Användarens profilbild
Kevin Kristoffersson
Elmoped

Inlägg av Kevin Kristoffersson »

cdi kanske?
- Rieju RRX 08
- Urpluggat org, 11-60

http://www.twostrokerider.se/forum/view ... 785#636785
RRX Black & Blue
Användarens profilbild
Rainn
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Rainn »

Hört att man kan klippa någon slags av kabel som tillhör CDI boxen men mitt tips är att inte göra det utan köp ett från Naraku eller något liknande så att du sen inte ångrar dig när du ska sälja den eller göra den laglig.
“I live my life a quarter mile at a time. Nothing else matters: not the mortgage, not the store, not my team and all their bullshit. For those ten seconds or less, I’m free.”
asti27
Svårstartad skrothög

Inlägg av asti27 »

Frågan är, vilken kabel? Klipper hellre för orkar inte lägga ut pengar, går ju att bara skarva om sen:p
david96 skrev:killar låt han köra ihjäl sig, YOLO fittest survive, dumma dör ut och deras gener går inte vidare :)
Användarens profilbild
canceltheactive
Elmoped

Inlägg av canceltheactive »

asti27 skrev:Frågan är, vilken kabel? Klipper hellre för orkar inte lägga ut pengar, går ju att bara skarva om sen:p
Den rosa kabeln 8)
Användarens profilbild
TheFlyingFin
Kinaraket

Inlägg av TheFlyingFin »

Om den är cdi strypt har den inte rosa kabel. Rosa kabeln går till cdin, men behöver inte klippas, eftersom den magnetiska sensorn i variatorn lätt kan tas bort istället. Om den är cdi strypt så är det en kabel på cdin som ska klippas. Och har du tagit bort alla strypningar (insuget) så ska du gå upp i munstycke. Har prövat ta bort dom utan munstyckesbyte, leder till att moppenninte går på över halvgas.
Bild

Jag är inte rasist, jag är pianist! Jag trycker ner båda vita och svarta!
Användarens profilbild
canceltheactive
Elmoped

Inlägg av canceltheactive »

TheFlyingFin skrev:Om den är cdi strypt har den inte rosa kabel. Rosa kabeln går till cdin, men behöver inte klippas, eftersom den magnetiska sensorn i variatorn lätt kan tas bort istället. Om den är cdi strypt så är det en kabel på cdin som ska klippas. Och har du tagit bort alla strypningar (insuget) så ska du gå upp i munstycke. Har prövat ta bort dom utan munstyckesbyte, leder till att moppenninte går på över halvgas.
Min cdi hade en rosa kabel som jag klippte och då varvar den fullt varvade 8k var innan nu 11-12...
yamaha270
Svårstartad skrothög

Inlägg av yamaha270 »

Nån som vet något om kymco vitality har cdi strypning och isåfall hur vilken kabel är det som gäller då?
Bild
Skriv svar